Audi A5 zastąpi model A4, startujący w najbardziej popularnych wyścigach samochodów turystycznych. Auto otrzymało wewnętrzną nazwę R17. A4 odniosło czterokrotne zwycięstwo w serii DTM od 2004 roku. Szef działu Audi Motorsport: Nowe, zmodyfikowane A5 spełni techniczne wymogi, które zostaną wprowadzone w 2012 roku. Mamy idealne auto i jesteśmy przekonani, że pozwoli ono nam zapisywać kolejne sukcesy na kartach historii Audi.

DMSB (niemiecka organizacja zajmująca się sprawami motorsportu) oraz ITR zajmujący się wyścigami DTM wraz z Audi i producentami innych marek opracowały nowe standardy bezpieczeństwa. Od dawna wyścigi aut turystycznych odznaczały się wysokimi standardami bezpieczeństwa. Teraz poziom bezpieczeństwa będzie jeszcze wyższy, a to dzięki współpracy z takimi producentami jak BMW i Mercedes-Benz.

Podobnie jak wszystkie nowe pojazdy klasy DTM, Audi A5 DTM posiada mocne nadwozie wykonane z włóknawęglowego o konstrukcji monocoque. Jest ono dodatkowo wzmocnione rozbudowaną klatkę bezpieczeństwa. Słupik A oraz C pozostaną bez zmian, ale nowe wymogi zobowiążą producentów by słupek B znajdował się na wysokości głowy kierowcy. Wzmocniona zostanie także konstrukcja boczna samochodu, poprzez zastosowanie specjalnych modyfikacji. Nowe przepisy sprawiają, że konstrukcja samochodu musi być mocniejsza z każdej strony.

FIA podwyższyła także wymagania, co do zastosowanego zbiornika paliwa. Teraz w Audi A5 znajdziemy ten sam bak, co w modelu startującym w Le Mans – Audi R18 TDI. Zbiornik paliwa został zintegrowany z nadwoziem minimalizując możliwość wystąpienia zapłonu podczas wypadku.Dla Audi nowe regulacje oznaczają dalszą kontynuacje prac nad poprawą bezpieczeństwa. Samochody rajdowe weszły już na nowy poziom bezpieczeństwa, teraz przyszedł czas na auta turystyczne. Obecnie najwyższy poziom bezpieczeństwa prezentuje model R8 LMS GT3.

Nowa zabawka Audi - R17 zostanie zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. R5 będzie wyposażone w silnik V8 o mocy 460 KM zaadaptowany z modelu A4 DTM, podobnie jak sześcio przełożeniowa skrzynia biegów. Nowe Audi będzie posiadało większe tylne skrzydło, oraz mniejszą ilość komponentów zmieniających aerodynamikę pojazdu.