Auto Świat Wiadomości Aktualności Audi coraz bliżej tytułu mistrza WEC

Audi coraz bliżej tytułu mistrza WEC

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Zespół fabryczny Audi zmienia strategię w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC). W wyścigu w Bahrajnie, który odbędzie się 29 września, team z Ingolstadt wystawi dwa identyczne pojazdy hybrydowe R18 e-tron quattro

Audi coraz bliżej tytułu mistrza WEC
Auto Świat
Audi coraz bliżej tytułu mistrza WEC

W 6. rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA Audi wystawi do walki dwa modele R18 e-tron quattro. Dotychczas zespół składał się z dwóch różnych pojazdów: Audi R18 ultra - konwencjonalnie napędzany prototyp wyścigowy z silnikiem wysokoprężnym TDI oraz hybrydowy R18 e-tron quattro stanowiący zapowiedź nowej epoki.

Oba typy pojazdów mają swoje mocne strony, co wielokrotnie potwierdzały w trakcie wzajemnej rywalizacji. Model R18 e-tron quattro zapisał się w historii jako pierwsza jednostka hybrydowa, która wygrała dwudziestoczterogodzinny wyścig w Le Mans, a zaraz potem także sześciogodzinny maraton w Silverstone.

Audi R18 ultra zanotowało na swoim koncie zwycięski debiut w Spa. To wyścigowe auto, napędzane konwencjonalnym silnikiem diesla, pokazało również niedawno swój potencjał w Brazylii. Zasiadający za jego kierownicą Lucas di Grassi ustanowił rekord okrążenia w piątej rundzie WEC.

Za zmianą strategii przemawiają atuty hybrydowej konstrukcji R18 e-tron quattro w określonych uwarunkowaniach topograficznych oraz przekonania Audi, że przyszłość motoryzacji należy do napędu hybrydowego. Stąd inżynierowie skupili się na konstrukcji hybrydowej.

Audi Sport Team Joest czeka duże wyzwanie. Po przetransportowaniu aut wyścigowych z Ameryki Południowej, napęd Audi R18 z numerem „2” zostanie w Bahrajnie przerobiony z konwencjonalnego z motorem TDI na hybrydowy, a nadwozie – zyska całkowicie nowe oznakowanie.

Audi coraz bliżej tytułu mistrza WEC
Audi coraz bliżej tytułu mistrza WECŻródło: Auto Świat

W Bahrajnie zespoły stawią czoła ekstremalnym warunkom. Wyścig rozegrany zostanie w sercu pustyni, na torze Sakhi wybudowanym w 2004 r, położonym na południe od stolicy Manama. Wysokie temperatury, duża wilgotność powietrza i drobinki piasku stanowią nie lada utrudnienie, i dla ludzi, i dla pojazdów. Etap w Bahrajnie to dla pięciu kierowców testowych Audi Sport Team Joest spora niewiadoma. Czas trwania 6. w tym sezonie etapu wyścigów wyznaczono na godziny od 16.00 do 22.00 czasu lokalnego, co oznacza, że większa jego część odbędzie się po zmierzchu.

Zespół z numerem startowym „1“, w składzie Marcel Fässler/André Lotterer/Benoît Tréluyer, po dwóch zwycięstwach odniesionych w tym sezonie na Audi R18 e-tron quattro, znajdują się w czołówce klasyfikacji zespołów WEC. Szkocko – duński duet Tom Kristensen/Allan McNish jest sklasyfikowany z wynikiem gorszym jedynie o 7,5 punktu i również ma szanse na pozostałe jeszcze do zdobycia 78 punktów. Zawodnicy ci, występujący z numerem startowym „2“, w Bahrajnie będą ponownie ścigać się pojazdem z napędem hybrydowym. Dotychczas już dwukrotnie korzystali z hybrydy R18 e-tron quattro – podczas wyścigów w Spa i w Le Mans.

Informacje o torzeDługość toru: 5,412 kmCzas trwania wyścigu: 6 godzinRekord toru w kwalifikacjach: –Rekord wyścigu: -Pole Position 2011: –Najszybszy przejazd 2011: –

Harmonogram (czas lokalny, CET + 1 godzina)Czwartek, 27 września 16:00–17:30 Wolny trening 120:30–22:00 Wolny trening 2

Piątek, 28 września10:50–11:50 Wolny trening 316:30–16:50 Kwalifikacje LMP1 & LMP2

Sobota, 29 września12:25–12:45 Rozgrzewka16:00–22:00 Wyścig22:15 Konferencja prasowa FIA-WEC

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków