System klasycznych płyt podłogowych koncernu VW prawdopodobnie zakończy swoją karierę. Nie można, by ta strategia nie była dostatecznie nowoczesna, jednak prawdopodobnie okazało się, że można zaoszczędzić również na produkcji komponentów, które będą się wzajemnie kombinowały w różnych modelach.

Pokazała to Skoda Roomster, która z przodu wykorzystuje zawieszenie z Fabii, z tyłu komponenty z pierwszej Octavii, włącznie z podłogą pod bagażnikiem, wszystko razem połączono nowym, środkowym elementem płyty podłogowej. Audi przygotowuje kolejną ewolucję, która umożliwi osiągnąć pożądane oszczędności, a zarazem projektanci nie będą ograniczeni rozmiarami platformy. System płyt podłogowych nie umożliwiał żadnej znaczącej zmiany rozstawu kół i tylko bardzo ograniczone zmiany rozstawu osi. W wyniku tego, wszystkie samochody zbudowane na danej platformie musiały się przystosować jej rozmiarom, co często było mankamentem ciekawego w pozostałych aspektach auta. Problem był widoczny np. w pierwszej generacji Skody Octavia, która wykorzystywała płytę VW Golf IV. Octavia na tylnych siedzeniach oferowała minimalną przestrzeń na nogi, co w dużej mierze było spowodowane małym rozstawem osi (2511 mm) płyty podłogowej. Audi nowy system modułów przygotowuje dla modeli A4, A6 i A8, będzie on wykorzystywał wiele takich samych elementów, ale zarazem umożliwi łatwą zmianę rozmiarów podwozia. Podłużnie zamontowany silnik przed przednią osią, to podstawowy warunek konstrukcyjny systemu quattro. Zmiana położenia mechanizmu różnicowego umożliwiła przesunięcie przedniej osi o 110 mm do przodu, nie zmieniając pozycji silnika. Rozstaw kół zmienia się nie tylko przez zmianę obręczy, ale także przez zmianę położenia elementów zawieszenia. Układ kierowniczy, który dotychczas znajdował się nad skrzynią biegów, przesunie się nieco niżej, co umożliwi bardziej precyzyjną pracę układu i ograniczenie wpływu sił napędowych.