GDDKiA poinformowała o zakończeniu układania betonowej nawierzchni na jezdni w stronę Katowic. To jeden z kluczowych etapów budowy autostrady A1 pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a Kamieńskiem. Kolejne prace — uszczelnienie nacięć dylatacyjnych w betonie, a następnie naniesienie oznakowania poziomego — rozpoczną się po uzyskaniu pełnej twardości betonu (będzie to trwało ok. miesiąca).

Autostrada A1 odc. B Foto: GDDKiA
Autostrada A1 odc. B

Równocześnie z ww. pracami na obiektach inżynieryjnych układana będzie nawierzchnia bitumiczna, natomiast w pasie rozdziału zacznie się montaż barier energochłonnych. Dopiero wtedy, po zamontowaniu oznakowania pionowego, można będzie udostępnić kierowcom obie jezdnie w pełnym przekroju, czyli z trzema pasami ruchu w obu kierunkach. GDDKiA przewiduje, że pierwsi kierowcy pojadą pełną szerokością A1 na tym 24-kilometrowym odcinku jeszcze przed końcem br.

Autostrada A1 odc. B Foto: GDDKiA
Autostrada A1 odc. B

Jak informuje GDDKiA, jeszcze wcześniej wykonawca zamierza udostępnić dwa odcinki nowej jezdni: długi na ok. 7 km fragment od Piotrkowa Trybunalskiego do Woli Krzysztoporskiej oraz niemal kilometrowy odcinek na wysokości węzła Kamieńsk. Kierowcy powinni pamiętać, że do czasu ukończenia budowy na całym odcinku będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 100 km/h. Wprowadzenie limitu 140 km/h spodziewane jest wiosną 2023 r.

Budowany odcinek Piotrków Trybunalski — Kamieńsk jest ostatnim z pięciu etapów, na które podzielono budowę autostrady A1 pomiędzy Tuszynem a Częstochową. Z pełnej szerokości obu jezdni można już korzystać na odcinkach Tuszyn — Piotrków Trybunalski Południe oraz Kamieńsk — Częstochowa Północ. GDDKiA informuje, że na odcinku Kamieńsk — Radomsko już wkrótce znikną ograniczenia do 100 km/h.