O potrzebie rozbudowy obecnej autostrady A2 pomiędzy Warszawą a Łodzią decyduje stały wzrost natężenia ruchu na tym odcinku. Do tego dochodzi jeszcze przewidywane zwiększenie ruchu, jeśli powstanie Centralny Port Komunikacyjny, a co za tym idzie, pojawi się konieczność dotarcia do niego dużej liczby pasażerów.

Autostrada A2 Warszawa - Łódź Foto: GDDKiA
Autostrada A2 Warszawa - Łódź

Już teraz z Generalnego Pomiaru Ruchu wynika, że pomiędzy węzłami Łódź Północ i Skierniewice średnio w ciągu doby przejeżdża ok. 50-53 tys. pojazdów a pomiędzy węzłami Pruszków i Konotopa nawet ponad 93 tys.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) przekazała, że opracowane już zostały elementy koncepcji programowej związane z poszerzeniem autostrady A2 o dodatkowy pas ruchu. Ten zostanie dobudowany na odcinku o długości ok. 89 kilometrów i ułatwi podróżowanie pomiędzy węzłami Łódź Północ i Pruszków.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Jak przekazała GDDKiA, oferty na dokumentację niezbędną do rozbudowy autostrady A2 złożyło osiem firm. Tylko jedna z nich przekracza kwotę przeznaczoną na realizację tego zadania. Teraz złożone oferty będą badane, a wykonawcę dokumentacji powinniśmy poznać w drugiej połowie br.

Lista ofert:

  1. Europrojekt Gdańsk S.A — 22 mln 839 tys. 224,25 zł;
  2. DATABAUT Sp. z o.o. — 25 mln 473 tys. 300,00 zł;
  3. Transprojekt Gdański Sp. z o.o. — 25 mln 768 tys. 500,00 zł;
  4. Mosty Gdańsk Sp. z o.o. — 28 mln 278 tys. 130,50 zł;
  5. IVIA S.A — 33 mln 898 tys. 800,00 zł;
  6. Dar Al.- Handasah Consultants — 38 mln 724 tys. 867,36 zł;
  7. Mosty Katowice — 45 mln 936 tys. 502,50 zł;
  8. Trakt Sp. z o.o. Sp. k. — 58 mln 421 tys. 986,50 zł.

Całe przedsięwzięcie zostanie zrealizowane w tradycyjnym systemie — najpierw powstanie projekt, później zostanie ogłoszony przetarg na budowę. Prace w terenie będą prowadzone "pod ruchem". Docelowo pomiędzy Łodzią i Pruszkowem kierowcy pojadą trzema pasami ruchu, a dalej do węzła Konotopa czterema pasami na każdej z jezdni.