Jeszcze niedawno burmistrz Ursynowa, proszący o odcinkowy pomiar prędkości na budowanej pod jego dzielnicą części Południowej Obwodnicy Warszawy, dostał odpowiedź od GDDKiA, że ta nie planuje takiego rozwiązania. Teraz zarządca dróg krajowych zmienił zdanie i poinformował na Twiterze, że jest na najlepszej drodze do wprowadzenia odcinkowego pomiaru prędkości na S8 pomiędzy węzłami Konotopa i Marki oraz na S2 w tunelu pod Ursynowem – czyli tam gdzie zabiegał o to burmistrz tej dzielnicy.

Czym spowodowana jest tak radykalna zmiana? To konsekwencja tragicznego wypadku autobusu miejskiego na trasie S8 do którego doszło w czerwcu. Już na początku lipca GDDKiA poinformowała na swojej stronie, że sama wystąpiła do Głównego Inspektora Transportu Drogowego o rozpoczęcie działań związanych z wprowadzeniem odcinkowego pomiaru prędkości na miejskim odcinku drogi ekspresowej S8 pomiędzy węzłami Prymasa Tysiąclecia i Łabiszyńska. Na stronie opublikowano nawet list w tej sprawie, jaki wysłano do szefa GITD.

List FDDKiA do GITD w sprawie odcinkowych pomiarów prędkości Foto: GITD
List FDDKiA do GITD w sprawie odcinkowych pomiarów prędkości

Jak tłumaczy GDDKiA, na omawianej trasie często rozmieszczone węzły drogowe powodują krzyżowanie się strumieni ruchu. Niestety, brak przestrzegania przepisów ruchu drogowego w tych miejscach, czyli nagminne przekraczanie prędkości, jest główną przyczyną kolizji i wypadków.

Odcinkowe pomiary prędkości na S8 i S2 w Warszawie Foto: fot. Marcin Floryan derivative work: rzyjontko / CC BY
Odcinkowe pomiary prędkości na S8 i S2 w Warszawie

Kiedy pojawią się wspomniane odcinkowe pomiary prędkości? Sporo wskazuje, że powstaną w ekspresowym tempie, bo sprawa została mocno nagłośniona. Wiadomo, że jeszcze w lipcu tego roku odbędzie się kolejne spotkanie obu instytucji w tej sprawie.