Jubileuszowy model jest jeszcze bardziej niezwykły, jeśli weźmie się pod uwagę, że dwustutysięczny samochód to najnowszy ze 155 582 pojazdów zbudowanych w Crewe od 2003 r. Przełomowego okresu, w którym Continental GT został wprowadzony na rynek jako pierwszy model współczesnej ery Bentleya.
"Produkcja dwustutysięcznego samochodu to tylko najnowszy punkt orientacyjny w tej niezwykłej podróży, która w przypadku Bentleya trwa od momentu powstania firmy w 1919 r. Przełomowym momentem dla marki stało się wprowadzenie w 2003 r. Continentala GT – spośród 200 tys. sprzedanych Bentleyów aż 80 tys. egzemplarzy to właśnie Continental GT, który nie tylko stworzyły nowy segment, lecz także stał się podstawą współczesnego wizerunku firmy Bentley" - powiedział Adrian Hallmark, prezes i dyrektor naczelny Bentleya. "Teraz wkraczamy w kolejny okres transformacji, realizując naszą strategię Beyond100, której celem jest pozycjonowanie firmy Bentley jako światowego lidera w zrównoważonej, luksusowej mobilności" - dodał Hallmark.
Obecnie Bentley buduje 85 samochodów dziennie, tyle samo co dwie dekady temu w ciągu miesiąca. Jak rosła zdolność produkcyjna Bentleya pokazuje to, że od powstania firmy w 1919 r. do 2002 wyprodukowano 44 418 luksusowych samochodów, a z tego 38 933 w Crewe.
Wśród tej liczby było wiele kultowych modeli swoich czasów, w tym Bentley Blower, R-Type Continental, Mulsanne, Arnage i Azure. Co niewiarygodne, dane pokazują, że 84 proc. wszystkich samochodów zbudowanych na rynek brytyjski nadal jeździ po drogach.
Bentley - elektryczna przyszłość marki
Ambitne plany Bentleya dotyczące produkcji samochodów określono w listopadzie 2020 r. wraz z przełomową strategią "Beyond100". Firma dąży do osiągnięcia całkowitej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 r.
Bentley przejdzie na pełną elektryfikację modeli (PHEV i BEV) do 2026 r. Następnym krokiem ma być przestawienie całej gamy modeli na pojazdy elektryczne z zasilaniem akumulatorowym do 2030 r.