Auto Świat Wiadomości Aktualności BMW M3 E30 Sport Evo sprzedane za niemal milion złotych!

BMW M3 E30 Sport Evo sprzedane za niemal milion złotych!

Zadbane BMW M3 pierwszej generacji od dawna osiąga wysokie ceny, ale ten egzemplarz pod wieloma względami okazał się wyjątkowy.

BMW M3 E30 Sport Evolution
Zobacz galerię (11)
Bring a Trailer / bringatrailer.com
BMW M3 E30 Sport Evolution

Milion złotych – całkiem ładna kwota. Można ją wygrać w teleturnieju i pojechać na wycieczkę życia, można ją też przeznaczyć na segment w Dawidach Bankowych. Albo na limitowane BMW M3 Sport Evo z 1990 r. i z przebiegiem 38 600 km... Co wybieracie? My – chyba jednak BMW. Zwłaszcza że chodzi o pożądane wśród kolekcjonerów marki M3 E30 w wersji Sport Evolution, wyposażone w rozwiercony do 2,5 l (bazowo – 2,3 l) silnik S14 o mocy 238 KM. W sumie powstało tylko 600 sztuk wersji Sport Evolution i gdy któryś pojawi się na aukcji, to zazwyczaj robi się spore zamieszanie.

Przeczytaj też:

Ten konkretny egzemplarz został sprzedany przez dom aukcyjny w USA, ale jego rynkiem pierwotnym były Włochy. To o tyle dobra wiadomość, że przynajmniej część regionów tego kraju nigdy nie ogląda śniegu ani soli na drogach. W 2020 r. Evo trafiło do Niemiec i zostało kompleksowo odnowione przez BMW Classic w Monachium. Auto dostało m.in. nowe hamulce z przodu, nowe świece oraz opony, przeprowadzono także pełny serwis olejowy i wymieniono płyny eksploatacyjne. Po tych zabiegach auto trafiło do Ameryki i tu, na początku stycznia, zostało sprzedane na aukcji za drobne 256 566 dolarów. Skąd taka cena, zapytacie, skoro ładne M3 E30 da się w Europie kupić za mniej więcej 1/4 tej ceny?

Jak wspomnieliśmy, Sport Evo to edycja limitowana, co już na dzień dobry podnosi cenę. Po drugie – przebieg i świetny stan ogólny. Po trzecie, mamy do czynienia z prawdziwym inżynierskim dziełem sztuki z przełomu lat 80. i 90. ubiegłego wieku. Evo różni się od zwykłego M3 nie tylko za sprawą mocniejszego silnika – zmiany objęły też m.in.: zawieszenie, regulowane trzystopniowo przedni splitter i tylny spoiler oraz układ hamulcowy. Sport Evo waży 1200 kg, więc jest lżejsze od standardowego M3, dzięki czemu pierwsze 100 km/h osiąga po 6,5 s (seria – 6,7-6,8 s). Swoje robi też fakt, że samochód został sprzedany w USA, gdzie aktualnie M3 E30 przeżywa właśnie drugą młodość i stało się niezwykle pożądane. Wydaje się, że w Europie takiej ceny jednak uzyskać by się nie udało...

WIP