Auto Świat Wiadomości Aktualności Mamy zdjęcia BMW M5 Touring. Nietypowy napęd ma przynieść rekordową moc

Mamy zdjęcia BMW M5 Touring. Nietypowy napęd ma przynieść rekordową moc

To będzie pierwsze BMW M5 kombi po 14 latach przerwy i jednocześnie najmocniejsze tego typu auto w historii bawarskiej marki. Obaj poprzednicy ponieśli srogą rynkową klęskę. Czy tym razem w końcu się uda?

BMW M5 Touring (kod G99; od 2024 r.)
BMW
BMW M5 Touring (kod G99; od 2024 r.)

Jeszcze w połowie ubiegłej dekady BMW nie miało najmniejszego zamiaru poszerzać gamy M o jakiekolwiek kombi, a teraz proszę: w 2024 r. bawarska firma będzie oferować aż dwa modele z taką literą i z tym nadwoziem. BMW właśnie ogłosiło, że do oferty najnowszej generacji M5 trafi nie tylko sedan, ale również Touring.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Tym samym będzie to pierwsze BMW M5 Touring po 14-letniej przerwie, kiedy zakończono produkcję generacji E61 z potężnym V10. Nowe M5 nie dostanie aż tylu cylindrów, ale i tak przebije mocą wszystkie dotychczasowe kombi BMW.

BMW M5 Touring: napęd i moc

BMW M5 Touring (kod G99; od 2024 r.)
BMW M5 Touring (kod G99; od 2024 r.)BMW

Na razie producent ujawnił jedynie kilka zdjęć nowego BMW M5 Touring: na jednym samochód skrywa płachta, na pozostałych — folia kamuflażu. Nowe M5 będzie nosić kod fabryczny G90, a wersja kombi — G99.

Nowość otrzyma napęd niemający precedensu w historii tego modelu. Nowe BMW M5 Touring ma bowiem dostać napęd hybrydowy, a jego moc może przekroczyć barierę aż 700 KM. To nie tylko rekord w historii kombi marki BMW, to przeszło dwa razy więcej niż pierwsze BMW M5 Touring. To, które poniosło tak dotkliwą rynkową porażkę.

BMW M5 Touring: historia

Dotychczas jedynie dwie generacji BMW M5 były dostępne w wersji Touring: druga i czwarta. Obie spotkała rynkowa klęska.

Pierwsze BMW M5 Touring zadebiutowało w 1992 r. i bazowało na typoszeregu E34. Jego 6-cylindrowy silnik 3.8 rozwijał 340 KM. Do 1995 r. sprzedano niecałe 900 sztuk tego modelu. To tylko 7,5 proc. całego wolumenu M5 E34 i zaledwie 0,07 proc. produkcji serii 5 E34. Nic dziwnego, że kolejne M5 (E39; 1998-2003) było już dostępne wyłącznie jako sedan.

Drugie BMW M5 Touring pojawiło się dopiero w 2007 r. i miało sensacyjny silnik: 5-litrowe V10. 507-konna jednostka umożliwiała przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,8 s. Ale nawet to nie pomogło. Do 2010 r. kupiono tylko 1025 sztuk tego kombi, co stanowiło zaledwie 5 proc. sprzedaży ówczesnej generacji M5 (E60/E61).

BMW M5 Touring (kod G99; od 2024 r.)
BMW M5 Touring (kod G99; od 2024 r.)BMW

Czy BMW M5 Touring w końcu uda się odnieść sukces? Wydaje się, że tak. Skoro BMW M3 Touring cieszy się powodzeniem, to dlaczego miałoby być inaczej w przypadku większego kombi?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków