Jeszcze w połowie ubiegłej dekady BMW nie miało najmniejszego zamiaru poszerzać gamy M o jakiekolwiek kombi, a teraz proszę: w 2024 r. bawarska firma będzie oferować aż dwa modele z taką literą i z tym nadwoziem. BMW właśnie ogłosiło, że do oferty najnowszej generacji M5 trafi nie tylko sedan, ale również Touring.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:

Tym samym będzie to pierwsze BMW M5 Touring po 14-letniej przerwie, kiedy zakończono produkcję generacji E61 z potężnym V10. Nowe M5 nie dostanie aż tylu cylindrów, ale i tak przebije mocą wszystkie dotychczasowe kombi BMW.

BMW M5 Touring: napęd i moc

BMW M5 Touring (kod G99; od 2024 r.) Foto: BMW
BMW M5 Touring (kod G99; od 2024 r.)

Na razie producent ujawnił jedynie kilka zdjęć nowego BMW M5 Touring: na jednym samochód skrywa płachta, na pozostałych — folia kamuflażu. Nowe M5 będzie nosić kod fabryczny G90, a wersja kombi — G99.

Nowość otrzyma napęd niemający precedensu w historii tego modelu. Nowe BMW M5 Touring ma bowiem dostać napęd hybrydowy, a jego moc może przekroczyć barierę aż 700 KM. To nie tylko rekord w historii kombi marki BMW, to przeszło dwa razy więcej niż pierwsze BMW M5 Touring. To, które poniosło tak dotkliwą rynkową porażkę.

BMW M5 Touring: historia

Dotychczas jedynie dwie generacji BMW M5 były dostępne w wersji Touring: druga i czwarta. Obie spotkała rynkowa klęska.

Pierwsze BMW M5 Touring zadebiutowało w 1992 r. i bazowało na typoszeregu E34. Jego 6-cylindrowy silnik 3.8 rozwijał 340 KM. Do 1995 r. sprzedano niecałe 900 sztuk tego modelu. To tylko 7,5 proc. całego wolumenu M5 E34 i zaledwie 0,07 proc. produkcji serii 5 E34. Nic dziwnego, że kolejne M5 (E39; 1998-2003) było już dostępne wyłącznie jako sedan.

Drugie BMW M5 Touring pojawiło się dopiero w 2007 r. i miało sensacyjny silnik: 5-litrowe V10. 507-konna jednostka umożliwiała przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,8 s. Ale nawet to nie pomogło. Do 2010 r. kupiono tylko 1025 sztuk tego kombi, co stanowiło zaledwie 5 proc. sprzedaży ówczesnej generacji M5 (E60/E61).

BMW M5 Touring (kod G99; od 2024 r.) Foto: BMW
BMW M5 Touring (kod G99; od 2024 r.)
Czytaj więcej o BMW M 5 TOURING

Czy BMW M5 Touring w końcu uda się odnieść sukces? Wydaje się, że tak. Skoro BMW M3 Touring cieszy się powodzeniem, to dlaczego miałoby być inaczej w przypadku większego kombi?