Kompaktowy SUV o linii coupe znacznie urósł. Jest o 81 mm dłuższy i o 37 mm szerszy od poprzednika. Ma też od niego o 54 mm dłuższy rozstaw osi. Dzięki temu zyskał lepsze proporcje, przestronniejsze wnętrze i większy bagażnik (520 l). W dodatku samochód jest nawet o 50 kg lżejszy w porównaniu z dotychczasową „X4-ką” (w zależności od wersji).
Nową generację modelu najłatwiej poznać po szerszych i cieńszych tylnych lampach. Resztę znamy już z nowego BMW X3, z którym auto dzieli większość najnowszych rozwiązań stylistycznych, technicznych i z zakresu multimediów.
SUV-a będzie można dopasować do własnych preferencji, wybierając spośród trzech opcjonalnych linii wykończenia: xLine, M Sport X i M Sport. Ponadto przyszły właściciel X4 będzie mógł skorzystać z ekskluzywnej oferty BMW Individual.
Nowością w X4 są usportowione modele z serii BMW M Performacne: benzynowy X4 M40i o mocy 360 KM (dostępny w późniejszym czasie) oraz wysokoprężny X4 M40d, generujący 326 KM. Poza dwiema trzylitrowymi jednostkami sześciocylindrowymi w gamie będą przeważać silniki czterocylindrowe o pojemności dwóch litrów: benzyniak 2.0 (184 lub 252 KM) i diesel (190 lub 231 KM). Każda wersja jest seryjnie wyposażona w automatyczną skrzynię biegów Steptronic i napęd na obie osie xDrive.
BMW X4 zadebiutowało w 2014 roku. Dwa lata później pojawił się groźny konkurent w postaci Mercedesa GLC Coupe. Teraz to marka z Monachium będzie dysponować świeższą propozycją. Światowa premiera nowego X4 odbędzie się na początku marca podczas salonu samochodowego w Genewie. Auto trafi do sprzedaży w drugiej połowie tego roku.