• Rozszerzenie gamy X jest częścią wielkiej ofensywy modelowej BMW w segmencie luksusowym
  • X7 jest wielkie, niczym Cadillac Escalade i niezwykle luksusowe, jak przystało na markę premium
  • Flagowy SUV trafi do sprzedaży w marcu 2019 r.oku, a ceny nie są jeszcze znane

Największy z „iksów” mierzy 515,1 cm długości, 200 cm szerokości i 180,5 cm wysokości przy rozstawie osi wynoszącym aż 310,5 cm. Aż 20-calowe obręcze kół przy takich gabarytach nie robią wielkiego wrażenia, więc BMW zaproponuje w opcji nawet 22-calowe felgi! Ogromne są również charakterystyczne dla BMW „nerki”. W X7 można poczuć amerykańskość, ale wykonanie i prowadzenie ma być jak najbardziej na europejskim poziomie.

Takie rozmiary nadwozia przekładają się oczywiście na wielką przestrzeń we wnętrzu samochodu. BMW X7 standardowo będzie oferować siedem miejsc w trzech rzędach foteli. Dla jeszcze większego komfortu środkowy rząd na życzenie będzie można wyposażyć w dwa indywidualne fotele. W zależności od konfiguracji przestrzeń bagażowa wynosi od 326 do 2120 litrów.

BMW X7 ma być nieprzyzwoicie luksusowe. Już w podstawowej wersji wyposażenia flagowy SUV tej marki otrzyma: skórzaną tapicerkę, czterostrefową klimatyzację automatyczną, trzyczęściowy szklany dach panoramiczny, oświetlenie ambientowe wnętrza, reflektory i światła diodowe. O dostępnych opcjach można by napisać całkiem grubą książkę.

W chwili rynkowego debiutu „X7-ka” będzie oferowana z trzema turbodoładowanymi silnikami do wyboru - benzynowym o mocy 340 KM i dwoma dieslami generującymi 265 i 400 KM. Wszystkie są trzylitrowe, sześciocylindrowe i współpracują z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Inteligentny napęd xDrive będzie rozdzielał więcej momentu obrotowego na tylne koła.

Seryjne będzie również pneumatyczne zawieszenie obu osi, umożliwiające zmianę wysokości o 80 mm, i adaptacyjny układ jezdny z elektronicznym sterowaniem amortyzatorów. Aktywny układ kierowniczy, system Executive Drive Pro z aktywną stabilizacją przechyłów bocznych oraz sportowy mechanizm różnicowy M z elektronicznie sterowaną blokadą tylnej osi zarezerwowano dla najmocniejszego BMW X7 M50d, zdolnym przyspieszyć do pierwszej „setki” w czasie zaledwie 5,4 s! We wszystkich modelach będzie dostępny pakiet Offroad, ułatwiający jazdę poza asfaltem.

Największy SUV pojawi się w ofercie BMW w marcu 2019 roku. X7 będzie kolejnym modelem bawarskiej marki produkowanym w USA (Spartanburg, Karolina Południowa).