Uber czy Bolt to platformy przewozowe, które oferują przejazdy w konkurencyjnych cenach, dlatego szybko zdobyły dużą popularność. Niestety w ciągu kilku ostatnich miesięcy pojawiły się doniesienia o niewłaściwych zachowaniach kierowców z aplikacji. Są nawet osoby, które, choć jeżdżą dla tych platform, to jako pasażerowie unikają korzystania z ich usług. W związku z tymi sytuacjami firmy przewozowe zapowiedziały walkę z jakimkolwiek złym zachowaniem wobec pasażerów. Jedna z nich stworzyła nawet usługę wyłącznie dla kobiet, gdzie kierowcą również jest kobieta.

Bolt stworzył quiz kończący się testem

Jak donosi jeden z użytkowników Reddita, Bolt wprowadził pewne zmiany dla swoich kierowców. Stworzono dla nich materiały szkoleniowe, które mają przypomnieć, jakie zachowanie jest niepoprawne. Krótko mówiąc, Bolt postanowił wychować swoich pracowników.

Materiały zatytułowano "Szkolenie dla kierowców z podstaw zachowania wobec pasażerek i pasażerów". Przedstawiono tam zasady zgodne z obowiązującymi normami, zachowania, które nigdy nie powinny mieć miejsca, oraz konsekwencje i kary, jeśli dojdzie do złych zachowań.

Slajdy i filmy instruktażowe przedstawiają strefy kierowcy oraz pasażera, jakie są granice osobiste oraz fizyczne, czego nie mówić i nie robić wobec pasażerów. Oczywiście szkolenie skupia się głównie na zachowaniu wobec kobiet, bo to one są najbardziej narażone na ataki.

Test to chyba jednak za mało

Wszystko kończy się quizem, w którym trzeba osiągnąć 100 proc. prawidłowych odpowiedzi. Zdany test jest niezbędny do dalszej współpracy z platformą. Pozostaje pytanie, czy interaktywne szkolenie kierowców wystarczy, by przestali oni powodować co najmniej niepokój u pasażerek? Niestety, są kolejne doniesienia o tym, że to jednak za mało.