Crossovery, SUV-y i samochody osobowe z napędem a cztery koła, które są pochodnymi aut z napędem na przednią oś, zyskują na popularności. NexTrac bazuje na starszym systemie napędu na wszystkie koła InterActive Torque Management (ITM). Wielkość całego układu można dostosować do wielkości pojazdu i przenoszonej siły napędowej.

System wykorzystuje sprawdzoną konstrukcję sprzęgła wielotarczowego sterowanego elektromagnetycznie. Znaczące modyfikacje zapewniły bardziej płynne reakcje i niższy poziom hałasu. Tarcze pierwotne i wtórne można indywidualnie regulować, NexTrac obejmuje także serwomechanizm sterujący.

Płaszczyzny stykowe tarcz pierwotnych NexTrac wykonano z materiałów organicznych, co obniża hałas i ilość stalowych cząstek, które po czasie zbierają się wewnątrz sprzęgła, tym samym można wydłużyć okresy między przeglądami. Skrzynię sprzęgła wykonano ze stopów aluminium, w odróżnieniu od ITM, które zrobione jest ze stali. W ten sposób obniżono masę i poprawiono odprowadzanie ciepła.

NexTrac w najbliższym czasie pojawi się w crossoverach i SUV-ach jednego z azjatyckich producentów.