Auto Świat Wiadomości Aktualności Prawda o chińskich autach wyszła na jaw. Euro NCAP rozbiło kilka chińskich SUV-ów

Prawda o chińskich autach wyszła na jaw. Euro NCAP rozbiło kilka chińskich SUV-ów

Najnowsze testy zderzeniowe Euro NCAP objęły osiem samochodów. Wśród nich największą uwagę przykuły wyniki chińskich SUV-ów i to na nich się skupimy. Najwięcej emocji budzą komentarze do ocen niektórych z przetestowanych aut. Zobaczcie, jak po zderzeniu ze ścianą zachowały się jeden z najpopularniejszych w Polsce chińskich SUV-ów, czyli Jaecoo 7 (tutaj w wersji PHEV) i dostępny w naszym kraju BYD Sealion 7.

Crash test: Geely EX5 (2025)
Crash test: Geely EX5 (2025)Euro NCAP

Zacznijmy od chyba największej sensacji, czyli Polestara 3. Auta marki szwedzkiej, ale należącej do chińskiego koncernu. Polestar 3 jest konkurentem Tesli Model Y. To największy model w jej gamie. To, czym szwedzko-chiński SUV zaskoczył nawet samych testujących, to wynik uzyskany za ochronę dzieci w samochodzie. Od dziewięciu lat żadne inne auto nie uzyskało takich not w kategorii ochrony dzieci.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Czy chińskie samochody są bezpieczne?

93 proc. to najlepszy wynik wśród wszystkich testowanych pojazdów w ciągu ostatnich dziewięciu lat

- napisano w podsumowaniu testu zderzeniowego Polestara 3.

Osiągnięcie Polestara jest tym bardziej warte odnotowania, że auto musiało sprostać najnowszym, najbardziej wymagającym testom.

Oprócz Polestara Euro NCAP przetestowało jeszcze chińskie:

  1. BYD Sealion 7,
  2. Geely EX5,
  3. Jaecoo 7 PHEV,
  4. Hongqi E-HS9.

Jak wypadły? Zdradzimy od razu — każde z aut otrzymało pięć na pięć gwiazdek, ale warto wczytać się w komentarze, bo — jak się okazuje — nie zabrakło wpadek.

Wyniki testów zderzeniowych chińskich SUV-ów w szczegółach

Poniżej przedstawiamy zestawienie wyników dla wszystkich chińskich aut biorących w najnowszych testach zderzeniowych Euro NCAP:

Polestar 3

Crash test: Polestar 3 (2025)
Crash test: Polestar 3 (2025)Euro NCAP
  • Ocena całkowita - 5 gwiazdek
  • Ochrona dorosłych pasażerów - 90 proc.
  • Ochrona dzieci - 93 proc.
  • Ochrona pieszych - 79 proc.
  • Działanie systemów asystujących - 83 proc.

BYD Sealion 7

Crash test: BYD Sealion 7 (2025)
Crash test: BYD Sealion 7 (2025)Euro NCAP
  • Ocena całkowita - 5 gwiazdek
  • Ochrona dorosłych pasażerów - 87 proc.
  • Ochrona dzieci - 93 proc.
  • Ochrona pieszych - 76 proc.
  • Działanie systemów asystujących - 79 proc.

Geely EX5

Crash test: Geely EX5 (2025)
Crash test: Geely EX5 (2025)Euro NCAP
  • Ocena całkowita - 5 gwiazdek
  • Ochrona dorosłych pasażerów - 86 proc.
  • Ochrona dzieci - 87 proc.
  • Ochrona pieszych - 83 proc.
  • Działanie systemów asystujących - 83 proc.

Hongqi E-HS9

Crash test: Hongqi E-HS9 (2025)
Crash test: Hongqi E-HS9 (2025)Euro NCAP
  • Ocena całkowita - 5 gwiazdek
  • Ochrona dorosłych pasażerów - 82 proc.
  • Ochrona dzieci - 87 proc.
  • Ochrona pieszych - 73 proc.
  • Działanie systemów asystujących - 82 proc.

To bardzo wysokie noty, choć warto wspomnieć, co w komentarzach do testów napisali testujący. Notatki dotyczą Hongqi E-HS9 oraz Jaecoo 7 PHEV.

Co eksperci zanotowali po testach zderzeniowych Hongqi E-HS9 i Jaecoo 7 PHEV?

W przypadku dwóch chińskich SUV-ów – Hongqi E-HS9 oraz Jaecoo 7 PHEV – zauważono niewielkie niedociągnięcia.

  1. W Hongqi E-HS9 po teście odkryto małe rozdarcie w poduszce powietrznej kierowcy. Producent zadeklarował już poprawę kontroli jakości w fabryce oraz u dostawcy poduszek.
  2. W Jaecoo 7 PHEV podczas zderzenia czołowego tylna część bocznej kurtyny powietrznej zaklinowała się w wykończeniu słupka C, co uniemożliwiło jej prawidłowe rozwinięcie. Firma natychmiast wprowadziła poprawki w procesie produkcyjnym, by wyeliminować ten problem.

Warto jeszcze przytoczyć komentarz dra Aleda Williamsa, szefa programu w Euro NCAP, który odniósł się do przytoczonych już wyników Polestara 3. Williams podkreślił, że:

osiągnięcia Polestara 3 w testach z udziałem dzieci są niemal idealne. Zarówno w zderzeniu czołowym, jak i bocznym, SUV zapewnił doskonałą ochronę manekinom reprezentującym dzieci w wieku sześciu i dziesięciu lat.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków