Zakwalifikowano 41 nowych modeli samochodów, które w 2010 roku trafią do sprzedaży przynajmniej na pięciu rynkach europejskich. Warunkiem jest jednak sprzedanie przynajmniej 5000 egzemplarzy.
Ten warunek eliminuje z udziału wszystkie auta sportowe, które powstają w znacznie mniejszych seriach.
W tym roku głosować będzie 59 dziennikarzy z 23 krajów europejskich, wśród nich jest dwóch Polaków – Maciej Ziemek i Wojciech Sierpowski.
Z tej listy wybrani zostaną finaliści, a w dalszej kolejności zwycięzca. Głównym kryterium będą innowacje techniczne oraz value for Money.
W dniu 2 listopada 2010 r. z 41 kandydatów zostanie wybranych 7 finalistów, a 29 listopada zostanie ogłoszony laureat Car of the Year 2011.
Marka | model (modele) |
Alfa Romeo | Giulietta |
Audi | A1, A7, A8 |
BMW | seria 5, X3 |
Citroën | C3/DS3, C4, C-Zero |
Dacia | Duster |
Fiat | Doblo |
Ford | C-Max/Grand C-Max |
Honda | CR-Z |
Hyundai | ix20, ix35 |
Chevrolet | Spark |
Jaguar | XJ |
Jeep | Grand Cherokee |
Kia | Sportage, Venga |
Lexus | CT 200h |
Mazda | Mazda5 |
Mercedes-Benz | CLS |
Mini | Countryman |
Mitsubishi | ASX, i-MiEV |
Nissan | Juke, Leaf, Micra |
Opel | Meriva |
Peugeot | i0n, RCZ |
Porsche | Cayenne |
Renault | Fluence, Latitude, Wind |
Saab | 9-5 |
SEAT | Alhambra |
Suzuki | Kizashi, Swift |
Volkswagen | Passat, Sharan, Touareg |
Volvo | S60/V60 |