Zakwalifikowano 41 nowych modeli samochodów, które w 2010 roku trafią do sprzedaży przynajmniej na pięciu rynkach europejskich. Warunkiem jest jednak sprzedanie przynajmniej 5000 egzemplarzy.

Ten warunek eliminuje z udziału wszystkie auta sportowe, które powstają w znacznie mniejszych seriach.

W tym roku głosować będzie 59 dziennikarzy z 23 krajów europejskich, wśród nich jest dwóch Polaków – Maciej Ziemek i Wojciech Sierpowski.

Z tej listy wybrani zostaną finaliści, a w dalszej kolejności zwycięzca. Głównym kryterium będą innowacje techniczne oraz value for Money.

W dniu 2 listopada 2010 r. z 41 kandydatów zostanie wybranych 7 finalistów, a 29 listopada zostanie ogłoszony laureat Car of the Year 2011.

Marka model (modele)
Alfa Romeo Giulietta
Audi A1, A7, A8
BMW seria 5, X3
Citroën C3/DS3, C4, C-Zero
Dacia Duster
Fiat Doblo
Ford C-Max/Grand C-Max
Honda CR-Z
Hyundai ix20, ix35
Chevrolet Spark
Jaguar XJ
Jeep Grand Cherokee
Kia Sportage, Venga
Lexus CT 200h
Mazda Mazda5
Mercedes-Benz CLS
Mini Countryman
Mitsubishi ASX, i-MiEV
Nissan Juke, Leaf, Micra
Opel Meriva
Peugeot i0n, RCZ
Porsche Cayenne
Renault Fluence, Latitude, Wind
Saab 9-5
SEAT Alhambra
Suzuki Kizashi, Swift
Volkswagen Passat, Sharan, Touareg
Volvo S60/V60