Z przodu umieszczono mocowanie wyciągarki, która na co dzień przechowywana jest w bagażniku.Na dachu dodatkowe lampy halogenowe, A podwozie zabezpieczono za pomocą specjalnych płyt tak, aby kamienie wylatujące spod opon nie uszkodziły auta. Elementem zaliczającym Cayenne S Tranassyberia do rodziny wyczynowych samochodów sportowych Porsche jest malowanie wzorowane na modelu Carrera GT3 RS. Bazowy czarny lub srebrny lakier uzupełniają malowane na pomarańczowo obręcze kół, lusterka oraz spojler. Dodatkowo na boku umieszczono logo "Cayenne S Transsyberia 2007".Sztywność nadwozia oraz bezpieczeństwo zwiększono za pomocą klatki zbudowanej zgodnie z wymaganiami FIA. Wnętrze pozbawiono elementów wygłuszenia oraz paneli wewnętrznych. Wymontowano tylną kanapę, elektryczne sterowanie szybami oraz centralny zamek. Tylne szyby wykonane zostały z lekkiego tworzywa. Przednie boczne szyby (tak jak we wszystkich modelach Cayenne) pokryto specjalnym materiałem przyspieszającym spływanie wody i zapobiegającym zbieraniu brudu, dzięki czemu dłużej pozostają czyste. Kolejnym elementem obniżającym masę, są sportowe fotele pokryte skórą i alcantarą. Standardowym wyposażeniem Cayenne S Transsyberia jest system nawigacji satelitarnej umożliwiający planowanie trasy nawet w miejscach pozbawionych utwardzonych dróg. Schowek na rękawiczki przed siedzeniem pasażera zastąpiono komputerem Tripmaster wspomagającym pracę pilota.{player}1186723740169.flv{/player} Hamulec ręczny (w standardowym modelu Cayenne obsługiwany nogą) powędrował między fotele, aby umożliwić wykonywanie ciasnych nawrotów. Instalację elektryczną położono tak, aby ułatwić do niej dostęp w trudnych warunkach. Przestrzeń bagażową zajmują dwa zbiorniki rezerwowe, hydrauliczny podnośnik, dwie gaśnice, dwie płyty umożliwiające wyjazd z piasku, dwa pełnowymiarowe koła zapasowe oraz dwa pojemniki na narzędzia. {player}1186723740159.flv{/player}Na wyposażeniu samochodu znalazły się również dwa namioty, maty do spania, pasy do zapinania ładunku, pasy holownicze, światło, łopata, siekiera oraz dodatkowe narzędzia potrzebne w trudnych warunkach. Pod maską Cayenne S Transsyberia zamontowano zmodyfikowany silnik V8 o pojemności 4,8 litra. {player}1186723740173.flv{/player}Wolnossąca jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny osiąga maksymalnie 385 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 500 Nm i jest osiągany już przy 3500 obr./min. Modyfikacje, jakie zostały wprowadzone w modelu Transsyberia, ograniczają się jedynie do przeniesienia miejsca ssania powietrza wyżej na maskę, oraz do zamontowania lżejszego, sportowego układu wydechowego. Automatyczna skrzynia biegów Tiptronic S otrzymała krótsze przełożenie końcowe, dzięki czemu można lepiej wykorzystać moc silnika podczas jazdy terenowej. Od 0 do 100 km/h samochód rozpędza się w 6,8 s. Wprowadzono także modyfikacje do układu sterowania skrzynią tak, aby lepiej pracowała w warunkach offroadowych. {player}1186723740176.flv{/player}źródło: Unlimited Events
Cayenne S Transsyberia
26 egzemplarzy wersji Transyberia budowano od podstaw, bazując jednak na podzespołach nowego Cayenne S. Duże wloty powietrza oraz spojler na tylnej klapie poprawiają stabilność przy wyższych prędkościach.