Spółka BAIC Auto Polska chwali się, że w 2024 r. wyprzedziła tak uznane marki, jak Alfa Romeo (1523 rejestracje) czy Subaru (1076). Jednak do MG — w ub.r. zarejestrowano 6763 auta tej marki — jeszcze daleka droga, a za plecami BAIC czają się Omoda (1106 rejestracji) i kolejne chińskie marki, np. BYD.
BAIC z optymizmem patrzy w przyszłość: w 2025 r. planuje sprzedać w Polsce 5 tys. samochodów. Wydaje się, że jest to realny cel, ponieważ marka ma już rozbudowaną sieć salonów w całym kraju i oferuje program finansowania zakupu swoich samochodów, również z możliwością zwrotu pojazdu po upływie okresu leasingu.
— Konkurencyjna oferta cenowa, bogate wyposażenie w standardzie oraz doświadczona sieć 25 autoryzowanych dealerów w całym kraju pozwalają konsekwentnie przybliżać markę BAIC polskim klientom. Wprowadzenie gamy samochodów terenowych BJ pozwoli nam w 2025 r. jeszcze bardziej rozwinąć skrzydła. Jestem przekonany, że dzięki wspólnemu zaangażowaniu oraz partnerskiej współpracy z całą siecią naszych dealerów wynik 5 tys. sprzedanych samochodów w tym roku jest pewny — powiedział Tomasz Różański, szef marki BAIC w Polsce.
Wkrótce gama samochodów marki BAIC w Polsce powiększy się do sześciu modeli. Nowa seria BJ będzie składać się w sumie z trzech modeli: BJ30, BJ40 i BJ60. Publiczne premiery dwóch z nich odbędą się już podczas targów Poznań Motor Show (24-27 kwietnia), pośredni BJ40 zadebiutuje w późniejszym terminie.
BJ30
Wiosną w ofercie pojawi się BAIC BJ30, czyli SUV klasy średniej o długości 4,7 m. Będzie to pełna wersja hybrydowa BJ30e z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym i dwoma elektrycznymi. Elektronicznie sterowany napęd na 4 koła i spory prześwit (21,5 cm) oznaczają, że bez obaw będzie można zjechać z asfaltu.
Moc systemowa układu HEV to 280 KM. Producent informuje, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,9 s, a średnie zużycie paliwa wynosi 6,5 l/100 km.
Polska cena kompletnie wyposażonego BJ30e to 184 tys. 900 zł.
BJ60
Druga nowość to flagowy BJ60 o długości ponad 5 m i nawet siedmiomiejscowym wnętrzem. To prawdziwa terenówka w luksusowym wydaniu — zbudowana na ramie, wyposażona w reduktor i blokady dyferencjałów.
Do napędu przewidziano benzynowy silnik 2.0 turbo o mocy 256 KM. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów i jest wspomagany przez układ miękkiej hybrydy (MHEV), który upłynnia jazdę i obniża spalanie.
BAIC BJ60 również pojawi się w sprzedaży w II kwartale br. Będzie dostępny w dwóch wersjach wyposażenia w cenie od 259 tys. 900 zł. Zamówienia w przedsprzedaży będzie można składać w ciągu najbliższych tygodni.
Dowiedz się więcej: Przetestowałem w Chinach przyszłe hity sprzedaży w Polsce
Wszystkie samochody BAIC są objęte pięcioletnią gwarancją z limitem przebiegu 100 tys. km, a także trzyletnim bezpłatnym assistance obowiązującym w Polsce i większości krajów europejskich.