• Nawiązania do wielu innych limuzyn nie zaszkodziły spójności stylistycznej
  • Innowacyjna grafika przednich świateł wyróżnia chińską limuzynę
  • Baza techniczna najprawdopodobniej pochodzi z Audi, ale Hongqi H9 ma napęd na tylne koła

Już sama wielkość Hongqi H9 budzi respekt. Limuzyna prezentuje się nie tylko luksusowo, lecz także masywnie i solidnie – ma 5,20 m długości. Nawet jeśli stylistyka Hongqi H9 jest mocno inspirowana prestiżowymi pojazdami niemieckich, brytyjskich i amerykańskich marek, to całość prezentuje się spójnie.

Grill wzorowany jest na Rolls-Royce'ach, dwukolorowy lakier – trochę jak u Maybacha. Przód nawiązuje do aktualnego BMW serii 7 – zwłaszcza wąskie światła i chromowana listwa na zderzaku. Także chromowany detal z wlotem powietrza za przednim błotnikiem przypomina bawarską „siódemkę”. Układ tylnych świateł to z kolei jawne nawiązanie do Cadillaca CT6, a linia dachu to echo – tu wyjątek dla azjatyckiej marki – Genesis G80. No cóż, jeśli brać przykład, to z najlepszych.

Hongqi H9 daje pokaz świateł

Jedna Hongqi potrafi nie tylko ściągać, Chińczyków bez wątpienia stać na własne pomysły. I tak innowacyjna jest grafika przednich świateł z ledową listwą obejmującą reflektory i grill. Wejściu i opuszczenie samochodu towarzyszy efektowny pokaz iluminacji.

Do wnętrza wybrano biało-bordową kolorystykę. Chrom, skóra, drewno i aluminium roztaczają atmosferę szlachetnego luksusu. Z tyłu znajdują się dwa osobne fotele z wentylacją, ogrzewaniem i elektryczną regulacją położenia. W kokpicie zdominowanym przez dwa duże wyświetlacze klasyczne elementy obsługi zastąpiono w dużej mierze przez powierzchnie dotykowe.

Hongqi H9 bazuje na wydłużonym Audi A6?

Według doniesień chińskiego portalu CarNewsChina, Hongqi H9 bazuje technicznie na Audi A6 L C7. Warto wiedzieć, że Grupa Volkswagena utworzyła w Chinach spółkę joint venture pod nazwą FAW-Volkswagen z koncernem FAW, do którego należy Hongqi. W przeszłości Hongqi produkowało na licencji różne modele Audi, np. Audi 100.

Do wyboru są dwie benzynowe wersje napędowe. Dwulitrowy czterocylindrowiec rozwija moc 255 KM i moment obrotowy 380 Nm, natomiast wspomagane kompresorem V6 ma pojemność 3,0 l, moc 276 KM i moment 400 Nm – to najprawdopodobniej zmodernizowany silnik Audi. Napęd w Hongqi H9 przenoszony jest na tylne koła za pośrednictwem 7-stopniowego „automatu”. Mocniejsza wersja według doniesień producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w niespełna 8 s, co nie brzmi imponująco. Ale też wyposażona w zawieszenie pneumatyczne obszerna limuzyna przeznaczona jest raczej do komfortowych podróży niż ścigania się.

W tłumaczeniu Hongqi znaczy „czerwona flaga”. Pod tą marka produkowana jest także chińska limuzyna państwowa.