Citroen C-Elysee (Paryż 2012)

Citroen C-Elysee jest nowym odpowiednikiem Peugeota 301. Oba pojazdy dzielą wspólne nadwozie, kształt zderzaków, lamp, a nawet obręczy. Nowy sedan ma rozstaw osi 2,65 m oraz przestronne wnętrze zapewniające komfort podróżującym. Bagażnik ma pojemność 506 litrów. C-Elysee będzie dostępny z silnikiem benzynowym VTi ostatniej generacji, który produkuje 98 KM mocy. Zaprojektowany we Francji i wyprodukowany w Vigo w Hiszpanii model zostanie wprowadzony do sprzedaży z końcem 2012 roku. Ma spełniać oczekiwania klientów poszukujących atrakcyjnego samochodu trójbryłowego w przystępnej cenie. Trudne warunki jazdy panujące w niektórych krajach, uwzględnione zostały już na etapie projektowania. Są to m.in. odpowiednio dostosowany prześwit i opony, dodatkowe zabezpieczenie podwozia, wzmocniona budowa elementów karoserii. Citroena C-Elysee wyróżniają duże wymiary zewnętrzne: długość 4,43 m, szerokość 1,71 m i wysokość 1,47 m. Najdłuższy w swojej klasie rozstaw osi wynoszący 2,65 m rozstaw osi zapewniają nie tylko pewne zachowanie na drodze i wyjątkową przestronność wnętrza. Przestrzeń w kabinie oferuje ilość miejsca porównywalną do samochodów z wyższych klas. Zwłaszcza z tyłu miejsce na nogi dla pasażerów z tyłu jest imponujące, zarówno pod względem szerokości jak i długości (na wysokości kolan 120 mm). Pojemność bagażnika (506 l VDA) należy do wiodących w segmencie. Citroen C-Elysee posiada, standardowo lub opcjonalnie w zależności od rynku, nowoczesne elementy wyposażenia poprawiające komfort, takie jak klimatyzacja z cyfrowym wyświetlaczem, czujnik parkowania tyłem, regulator i ogranicznik prędkości czy też radio MP3 z zestawem głośnomówiącym Bluetooth. Samochód może być też wyposażony w rozwiązania technologiczne dostosowane do specjalnych oczekiwań konkretnych krajów, takie jak podgrzewana dolna część szyby przedniej na rynek rosyjski i ukraiński. W wersji przeznaczonej do ciepłych krajów, układ klimatyzacji oferuje funkcję ‘Max’ zapewniającą natychmiastowe wychładzanie kabiny. Oferta będzie rozszerzana w następnych miesiącach, obejmując system nawigacji z dotykowym ekranem, kamerę cofania oraz system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdu. Citroen C-Elysee jest wyposażony w silnik benzynowy 1.0 VTi 72, specjalnie dostosowany do warunków jazdy i paliw w różnych krajach na świecie. Silnik nowej generacji zapewnia optymalne osiągi (72 KM, moment 110 Nm od prędkości 3 000 obr./min) i zużycie paliwa (od 5 l/100 km) oraz trwałość, nawet w trudnych warunkach eksploatacji. Silnik może współpracować z manualną lub sterowaną elektronicznie 5-przełożeniową skrzynią biegów. Nowy silnik 1.6 VTi 115 współpracujący z manualną lub automatyczną skrzynią biegów uzupełnia gamę silników benzynowych. W ofercie znajdzie się również sprawdzony silnik wysokoprężny 1.6 HDi 92 o niskim zużyciu paliwa (4,1 l/100 km). Zapraszamy do odwiedzania naszego serwisu specjalnego Paryż Motor Show 2012

Katalog Samochodów Auto Świat