Bez wątpienia nowy Citroen C3 to ważny model dla Francuzów. Od debiutu rynkowego w 2016 roku trzecia generacja tego modelu okazała się wielkim sukcesem – sprzedano już 750 tys. sztuk takich aut (od momentu swego debiutu rynkowego sprzedał się w 4,5 milionach egzemplarzy). Aby podtrzymać duże zainteresowanie C3, Citroen zdecydował się na modernizację swojego bestsellera.

Citroen C3 po liftingu – retusz nadwozia

W tym przypadku francuscy styliści nie mieli łatwego zadania, bo C3 był naprawdę udanym projektem, który jeszcze się za bardzo nie zestarzał. W takich przypadkach łatwej coś zepsuć niż poprawić. Trudno się zatem dziwić, że na zewnątrz zmiany są raczej kosmetyczne. Oczywiście pojawiły się nowe ledowe lampy i więcej posrebrzanych wstawek, m.in. wokół lamp przeciwmgielnych. Pojawiły się także nowe akcenty dekoracyjne na słupkach C i na charakterystycznych Airbumpach (osłony na drzwiach). Do oferty trafiły także nowe 17-calowe felgi.

Jednak największą nowością jest rozszerzenie możliwości personalizacji. Citroen twierdzi, że można stworzyć 97 różnych konfiguracji nowego C3. Pojawiły się nowe lakiery, dwukolorowe malowania, kontrastujące dachy (4 kolory) oraz grafiki na dachu.

Citroen C3 po liftingu – poprawiony środek

Największe zmiany widać jednak we wnętrzu Citroëna C3. Co ważne, Francuzi zdecydowali się przede wszystkim poprawić jakość materiałów. Na zdjęciach wnętrze prezentuje się znacznie lepiej niż w wersjach przed modernizacją. Wystarczy tylko wspomnieć, że w opcjach pojawił się drewniany panel wykończenia kokpitu. Także znacznie lepiej wyglądają nowe fotele Advanced Comfort, które do tej pory były dostępne wyłącznie w wyższych modelach C4 Cactus i C5 Aircross.

Ponadto na pokładzie pojawiły się nowe systemy asystujące, takie jak wspomaganie parkowania przodem czy liczne usługi mobilne: Connect Assist (wzywanie pomocy / SOS), Connect NAVi i Connect Play, dzięki któremu można sklonować ekran smartfonu na ekran samochodu.

Ekran dotykowy po liftingu będzie mieć siedem cali, a odświeżony system obsługiwać komendy głosowe oraz łączyć się z Apple CarPlay oraz Android Auto oraz nawigacja TomTom z bezpłatną trzyletnią subskrypcją.

Nowy Citroën C3 pojawi się w salonach w połowie czerwca 2020 rok, prawdopodobnie z tą samą gamą silnikową. Polskie ceny nie są jeszcze znane.