- Nowy Peugeot 208 jest zbudowany na platformie CMP, dzięki czemu jest większym autem
- Pod maską nowego Peugeota 208 mamy do wyboru są trzy silniki benzynowe (75, 100, 130 KM), jednego Diesel (100 KM) oraz wersję elektryczną o mocy 136 KM
- Nowy Peugeot e-208 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,1 s i ma zasięg do 340 km
Nowy Peugeot 208 powstał na modułowej platformie CMP ( Common Modular Platform) przeznaczonej dla pojazdów klas B i C. Dzięki temu w porównaniu z poprzednią generacją nowy Peugeot 208 dłuższy o 8 cm, niższy o 3 cm, a rozstaw osi zwiększono o prawie 2 cm, natomiast szerokość nadwozia pozostała bez zmian. Nowy Peugeot 208 wyróżnia się sportową sylwetką. Uwagę zwraca wydłużona względem poprzednika pokrywa silnika, bardziej pionowa tylna szyba i czarna listwa biegnąca przez całą szerokość pokrywy bagażnika oraz tylne lampy w kształcie przypominającym ślady trzech pazurów. W wersjach GT Line lub GT sportowy design nowego Peugeota 208 podkreślają nadkola wyposażone są w lakierowane na czarno poszerzenia oraz 17-calowe felgi aluminiowe z przykręcanymi wkładkami, które można spersonalizować.
Nowy Peugeot 208 – i-Cockpit 3. generacji
W wnętrzu nowego Peugeota 208 także nie zabrakło odważnych elementów. Uwagę zwraca i-Cockpit 3D trzeciej generacji składający się z kompaktowej kierownicy (taka sama jak w modelach 3008 i 508), multimedialnego ekranu dotykowego (w zależności od wersji: 5-, 7- lub 10-cali) oraz cyfrowe zegary 3D z ekranem o przekątnej 12,3 cala.
Pod maską nowego Peugeota 208 do wyboru są silniki z aż trzema rodzajami zasilania. Gamę benzyniaków rozpoczyna jednostka 1.2 PureTech z filtrem cząstek stałych (GPF) o mocy 75 KM (w ofercie także wersje 100 oraz 130 KM). Wśród diesli wybór jest znacznie mniejszy – dostępny będzie tylko jeden BlueHDi o mocy 100 KM, którego spaliny będzie oczyszczał system SCR. Największą nowością jest napęd elektryczny o mocy 136 KM. Oprócz klasycznych skrzyni manualnych (5- lub 6-stopniowych) do nowego Peugeota 208 będzie można zamówić japoński 8-biegowy „automat” firmy Aisin AW.
Nowy Peugeot 208 – systemy asystujące z modeli wyższych klas
Na pokładzie nowego Peugeota 208 nie zabrakło nowoczesnych systemów asystujących. Naszą uwagę przykuły zwłaszcza dwa. Pierwszy z nich to pakiet Drive Assist pozwalający na półautonomiczną jazdę. Składa się z asystenta utrzymania środka pasa ruchu oraz adaptacyjnego tempomatu ACC Stop&Go, dzięki czemu samochód wykrywa linie na drodze i utrzymuje samochód w stałej odległości między nimi, jednocześnie dostosowując odległość od pojazdu poprzedzającego. Drugi system znany dotychczas z aut wyższych segmentów to Full Park Assist, czyli automatyczne parkowanie prostopadłe i równoległe. Co ciekawe oprócz funkcji skręcania, ruszania i hamowania układ ten może także – w wersji z automatyczną przekładnią – zmieniać biegi.
Nowy Peugeot 208 z klasycznymi źródłami napędu (benzyna i diesel) będzie dostępny w 4 wersjach wyposażenia (Like, Active, Allure i GT Line). W bazowej Like z 75-konnym wolnossącym benzyniakiem (53 900 zł) znajdziemy m.in. 6 airbagów, klimatyzację, tempomat oraz pakiet systemów wspomagających zawierający: alarm uwagi kierowcy, system unikania kolizji, czytnik znaków drogowych i aktywny układ utrzymania pasa ruchu.
Silnik/skrzynia biegów | LIKE | ACTIVE | ALLURE | GT Line | GT (e-208) |
1.2 PureTech 75 KM man. 5 | 53 900 zł | 57 900 zł | 66 900 zł | – | – |
1.2 PureTech 100 KM man. 6 | – | 63 400 zł | 72 400 zł | 80 900 zł | – |
1.2 PureTech 100 KM aut. 8 | – | 71 400 zł | 80 400 zł | 88 900 zł | – |
1.2 PureTech 130 KM aut. 8 | – | – | 86 700 zł | 95 200 zł | – |
1.5 BleuHDi man. 6 | 67 900 zł | 71 900 zł | 80 900 zł | 89 400 zł | – |
e-208 silnik elektryczny 136 KM | – | 124 900 zł | 130 300 zł | 137 800 zł | 146 800 ł |
Nowy Peugeot 208 – jak jeździ nowy model?
Podczas premierowych jazd nie porwała nas dynamika 100-konnego diesla (0-100 km/h w 11,4 s), ale doceniliśmy jego niskie spalanie (poniżej 5 l/100 km). Za kierownicą nowego Peugeota 208 ciężko było odnaleźć właściwą pozycję, gdyż jej wieniec zasłaniał zegary. Do ich trójwymiarowego obrazu także nie mogliśmy się przyzwyczaić, gdyż po dłuższym patrzeniu męczył wzrok. Przednie fotele okazały się wygodne, ale ilość miejsca z tyłu okazała się niewystarczająca, zwłaszcza na wysokości kolan. Choć sprężyste zawieszenie zapewniało wystarczającą dawkę komfortu i bezpieczeństwa to przyjemność z jazdy psuł sztucznie pracujący układ kierowniczy.
Silnik | t.diesel R4/16 |
Pojemność i rodzaj silnika | 1499 ccm |
Maksymalna moc | 100 KM przy 3500 obr./min |
Moment obrotowy | 250 Nm przy 1750 obr./min |
Skrzynia biegów i napęd | man. 6/na przednie koła |
Prędkość maksymalna | 188 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,4 s |
Średnie zużycie paliwa | 4,2 l/100 km (WLTP) |
Masa własna | 1126 kg |
Dł./szer./wys | 4055/1765/1430 mmm |
Pojemność bagażnika | 265-1106 l |
Cena wersji 1.5 BlueHDi 100 KM w wersji GT Line | od 166 470 zł |
Nowy Peugeot 208 – zasięg wersji elektrycznej to nawet 340 km
Elektrycznego Peugeota 208 wyposażono w silnik o mocy 136 KM. Ponieważ 260 Nm dostępne jest w całym zakresie obrotów, kierowca może liczyć na znakomitą reakcję na gaz niezależnie od wskazań prędkościomierza. Ważący 1455 kg Peugeota e-208 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,1 s, a dzięki akumulatorowi o pojemności 50 kWh potrafi przejechać nawet 340 km (wg WLTP). Do wyboru są trzy tryby jazdy (Normal, Eco i Sport), a do silniejszego hamowania silnikiem i szybszego doładowania akumulatora możemy wykorzystać tryb B.
ŹRÓDŁO ZASILANIA | gniazdko domowe 230V | ładowarka ścienna typu Wallbox | stacja szybkiego ładowania |
CZAS ŁADOWANIA | 16 godz. (100 proc.) | 5 godz. (100 proc.) | 30 min. (100 proc.) |
Peugeota e-208 można rozpoznać na zewnątrz po osłonie chłodnicy w kolorze nadwozia, logo lwa z kolorowymi akcentami, które zmienia odcień w zależności od kąta patrzenia oraz monogramie e-208 z tyłu i literach „e” na tylnych słupkach. Ceny elektrycznego modelu rozpoczynają się od 124 900 zł za wersję Active, czyli bardzo podobnie „jak koncernowego” rywala – Opla e-Corsy (124 490 zł).
Nowy Peugeot 208 – moim zdaniem
Ciężko jest przejść obojętnie obok nowego Peugeota 208. Auto ma styl, szkoda jednak, że pogoń za oryginalnością we wnętrzu kłóci się z ergonomią. Na małą kierownicę przysłaniająca zegary narzekało dużo kierowców testujących nowy model. Ale brawa Peugeotowi należą się za projekt e-208.
Auto wyróżnia się oryginalnym stylem, ale pod względem prowadzenia ma pewne braki. Przeszkadza zwłaszcza sztucznie pracujący układ kierowniczy.
Zawieszenie 208-ki jest sprężyste a to oznacza zadowalający komfort i stabilne zachowanie na zakrętach.
Dwukrotnie spłaszczona kierownica jest niewygodna przy manewrowaniu na parkingach, w dodatku przysłania wskazania zegarów.
Klawiszowe przełączniki – gdzie już je widzieliśmy?
Trójwymiarowy i-Cockipt męczy wzrok.
Wygodne fotele w wersji GT Line.
Mało miejsca na kolana. Kanapa tylna kończy się na wysokości ramion.