Rajd Warszawski z bazą w oddalonym o 125 kilometrów na północny zachód od Stolicy Sierpcu będzie ostatnią w tym sezonie RSMP imprezą po luźnych nawierzchniach. Zawody zastąpiły w kalendarzu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski płocki Rajd Orlen. Zabraknie widowiskowego superoesu Mostowa w centrum Płocka, ale trasa rajdu w około 80 procentach pokrywa się z ubiegłoroczną, włącznie z ulubionym przez kibiców i fotoreporterów przejazdem przez wodę na próbie nazwanej „Przez Bród”.

Sezon 2010 w RSMP minął już półmetek. Emocjonującej walce o tytuł Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej towarzyszy nie mniej ciekawa rywalizacja o prymat w Citroën Racing Trophy Polska. Jak dotąd wszystkie rundy w klasyfikacji tego cyklu padły łupem, debiutujących w tym sezonie w Citroënie C2-R2 Max, braci Michała i Grzegorza Bębenków. W pięciu rajdach zebrali łącznie 67 punktów. Bracia z Bochni nie są jednak w żadnym wypadku rajdowymi nowicjuszami, bowiem z sukcesami startują w Mistrzostwach Polski od ponad dekady.

Za rodzinną załogą jak cień podąża Jan Chmielewski z pilotem Robertem Hundlą. Mistrz Polski w klasach A6 i R2B z 2008 roku każdą z tegorocznych rund ukończył tuż za Michałem Bębenkiem i w tabeli CRTP ma 50 punktów czyli o 17 mniej niż lider, ale ponad dwa razy więcej niż trzeci w punktacji Tomasz Gryc. Warszawianin pilotowany przez Michała Kuśnierza w tym sezonie jeszcze na podium nie stał, ale suma punktów po Rajdzie Rzeszowskim pozwoliła mu na awans na trzecią pozycję tabeli Pucharu. Ledwie punkt za Grycem plasują się ubiegłoroczni zwycięzcy Citroën Racing Trophy i obrońcy tytułów mistrzowskich w klasach A6 i R2B – Tomaszowie Porębski i Spurek. Kierowca z Bielska jeździ w tym roku ze zmiennym szczęściem i jego szanse na powtórzenie sukcesu sprzed lat są czysto matematyczne.

Na poprawę swojej pozycji po Rajdzie Warszawskim liczy Szymon Kornicki, który ze swoim pilotem Piotrem Zegarmistrzem zaliczył w Rzeszowie dachowanie i spadł w punktacji CRTP na koniec pierwszej piątki.

Szóstkę czołowych zawodników Pucharu zamykają bracia Marcin i Michał Dobrowolscy. Zawodnicy z Dzierżoniowa, którzy mają na swoim koncie tytuły mistrzowskie mają w tym roku mnóstwo pecha, ale nie tracą woli walki i z pewnością pokarzą się na mazowieckich szutrach z dobrej strony.

Czy dominacja Michała Bębenka potwierdzi się po raz szósty w tym sezonie? O tym przekonamy się już w niedzielne popołudnie, kiedy to zakończy się ostatni odcinek specjalny Rajdu Warszawskiego. Przed zawodnikami ponad 160 kilometrów trudnych, szutrowych oesów. Jedno jest przed tym rajdem pewne – emocji nie zabraknie!

Michał Bębenek (nr 18): 36. Rajd Warszawski to ostatnia tegoroczna impreza szutrowa w kalendarzu RSMP. Poprzednie edycje pokazały, że odcinki specjalne na trasach wokół Sierpca są piaszczyste i grząskie, co niestety nie będzie pomagać w szybkiej jeździe przednionapędowym Citroënem C2 R2 Max. Rajd jest szybki, wymagana jest duża koncentracja, szczególnie podczas drugich przejazdów. Rywalizacja sportowa zapowiada się bardzo ciekawie, zbliżamy się do końca sezonu i każdy z zawodników zaczyna liczyć cenne punkty w klasyfikacji Citroën Racing Trophy Polska jak i grupie R

Jan Chmielewski (nr 19): RSMP wkraczają w decydującą fazę. 36. Rajd Warszawski przybliża nas do finału sezonu, a rozstrzygnięcia tych zawodów będą ważne dla końcowej klasyfikacji. Dla mnie osobiście te trasy były szczęśliwe, zawsze wyjeżdżałem stamtąd z dobrymi wynikami. Ale zdaję sobie sprawę, że te oesy są trudne i zdradliwe, a przez to nieprzewidywalne. Dodatkowo przed nami pojedzie kilkanaście „czterołapów”, które pozostawią koleiny zupełnie nie dla nas. Jestem jednak zmotywowany do szybkiej jazdy – takiej, która na mecie w Sierpcu przyniesie nam miejsce w czołówce Pucharu Citroëna.

Tomasz Gryc (nr 21): To już trzecia w tym sezonie szutrowa eliminacja Mistrzostw Polski i zakładamy, że w odróżnieniu od dwóch poprzednich przejedziemy ją bez kłopotów. Wykorzystamy maksimum swoich możliwości i zrobimy wszystko, żeby osiągnąć jak najlepszy wynik oraz utrzymać trzecie miejsce w klasyfikacji Citroën Racing Trophy Polska. Do startu przygotowywaliśmy się przejeżdżając kilkadziesiąt treningowych kilometrów na luźnych nawierzchniach. Jesteśmy w dobrych nastrojach i już nie możemy się doczekać, żeby znów jeździć naszą „cedwójką” po szutrach!

Tomasz Porębski (nr 22): Rajd Warszawski to już ostatnia w tym sezonie okazja ścigania się na nawierzchni szutrowej. Trasa rajdu jest bardzo zbliżona do zeszłorocznych odcinków Rajdu Orlen, więc wiemy czego możemy się spodziewać. Są to odcinki bardzo wymagające dla samochodu, ale jesteśmy przekonani, że nasz Citroën C2-R2 Max po raz kolejny stanie na wysokości zadania i wspólnie zameldujemy się na mecie. Zapewne będzie to ciekawy weekend. Ze swojej strony możemy zapewnić, że będziemy cisnąć na sto procent swoich możliwości.

Szymon Kornicki (nr 23): Przez dachowanie na Rajdzie Rzeszowskim uciekły nam cenne punkty. Po odbudowaniu samochód mamy praktycznie jak nowy, bo większość podzespołów po wypadku nie nadawała się już do użytku. Do Sierpca jedziemy wypoczęci i w bardzo dobrych nastrojach. Od pierwszych kilometrów postaramy się jechać jak najszybciej, żeby odrobić jak najwięcej straconych punktów. W zeszłym roku na tym rajdzie było grząsko, piaszczyści i nierówno, ale jestem kierowcą, który nie narzeka na warunki i z przyjemnością będziemy jechać po tym, co przygotuje organizator.

Marcin Dobrowolski (nr 24): Duża ilość pecha oraz niekorzystnych dla nas przypadków i okoliczności uplasowała nas po 5 rajdach na odległej pozycji. Teraz skupiamy się na poszczególnych rajdach, bez kalkulowania punktacji i gdybania. To sprawia, że jako zespół możemy się poczuć bardziej wyluzowani, a to jak wiadomo sprzyja dobrym wynikom. Dlatego przygotowaliśmy się do najbliższej eliminacji na 100% i zamierzamy walczyć od pierwszego do ostatniego oesu o najwyższe lokaty. Z tego co widać trasy są podobne do tych z zeszłego roku, więc nam odpowiadają i będziemy się na nich ścigać z przyjemnością.

RAJD WARSZAWSKI 2010 – informacje: ♦ 36 Rajd Warszawski 2010 – szósta Runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Organizatorem jest Autoklub Polski z Warszawy. Dyrektorem zawodów jest Marek Pawłowski. Oficjalna strona internetowa rajdu: http://www.rajdwarszawski.pl. Organizator przewidział obszerny informator rajdu „SuperOES”, który kolportowany będzie bezpłatnie w kluczowych dla rajdu miejscach.

♦ Nawierzchnia: szuter.

♦ Miejsce: Sierpc i okolice.

♦ Informacje praktyczne: Biuro Rajdu oraz Park Serwisowy znajdować się będzie na terenie Targowiska przy ulicy Wróblewskiego 6 w Sierpcu. Ceremonia oficjalnego startu i mety zawodów odbędzie się na stadionie Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Sierpcu, ul. Świętokrzyska 26.

♦ Zapoznanie z trasą: od godziny 7:00 do 21:00 w czwartek 2 września.

♦ Odcinek testowy: piątek 3 września w godzinach od 10:00 do 14:00 – Malanowo. Trasa: Całkowita długość 422,67 km, rajd podzielono na dziesięć odcinków specjalnych: cztery pierwszego i sześć drugiego dnia zawodów. Łączna długość prób sportowych to 166,56 km.

♦ Program szczegółowy:

Piątek 3 września: Ceremonia startu na terenie MOSiR w Sierpcu: godz.: 19:00.

Dzień I, sobota 4 września: w sumie 157,14 km, w tym 4 odcinki specjalne (2 różne) o długości 77,90 km. OS1: Koziołek 1 (17,40 km) godz.: 12;33; OS2: Przez Bród 1 (21,55 km) 13:21; Serwis B (20 minut): 14:21; OS3: Koziołek 2 15:09; OS4: Przez Bród 2 15:57; Serwis C (45 minut): 16:42.

Dzień II, niedziela 5 września: razem 265,53 km, w tym 6 prób sportowych (3 różne) o długości 88,66 km. Dzień rozpocznie 10 – minutowy Serwis D o 8:00. OS5: Skępe 1 (15 km) godz. 8:55; OS6: Rogowo 1 (14,64 km) 9:35; OS7: Dziki Bór 1 (14,69 km) 10:28; Serwis E (20 minut): 11:35; OS8: Skępe 2 12:40; OS9: Rogowo 2 13:20; OS10: Dziki Bór 2 14:13. O godzinie 15:30 rozpocznie się ceremonia mety rajdu.