Najnowsza opona Continentala przeznaczona jest do najmocniejszych modeli aut, np. Audi R8, Porsche 911, BMW M5 czy Mercedesów AMG.
Oferowana jest w rozmiarach od 19 do 23 cali. Największy rozmiar to „naleśnik" 315/25 ZR 23. Taka opona o profilu 25 nadaje się tylko na tor lub na drogi i idealnie gładkich nawierzchniach.
Nowe opony SportContact 6 w najwyższym indeksie prędkości wytrzymują do 350 km/h! Jest to możliwe m.in. dzięki zastosowaniu do ich wzmocnienia superwytrzymałego włókna Aralon 350.
Tak wysokie osiągi spowodowały, że oponami SportContact 6 zainteresowali się nie tylko producenci szybkich aut, lecz także firmy tuningowe.
Np. firma Lorinser już oferuje podrasowaną klasę S 500 Mercedesa z 21-calowymi oponami Continental SportContact 6 w rozmiarze 255/35 R 21 na przedniej osi i 295/30 R 21 na tylnej.
Auto ma zmienione zderzaki i dodane spoilery oraz specjalny sportowy wydech.
Cena Mercedesa S 500 od Lorinsera to 155,8 tys. euro (koszt samego tuningu 23 800 euro).
Firma Brabus wzięła na warsztat topową wersję klasy C – 63 S AMG. Specjaiiści z Brabusa dodali karbonowe spoilery, 19-calowe felgi z oponami Conti SportContact 6 (245/35 R 19 na przedniej osi oraz 265/35 R 19 na tylnej) i wzmocnili silnik do 600 KM.
Po tych przeróbkach najmocniejsza klasa C osiąga „setkę" po 3,8 sekundy i rozpędza się do 300 km/h.
Koszt takiej przeróbki to 43 tys. euro, auto kosztuje 160 tys. euro.
Tuner ABT zajął się Audi TT roadsterem. Postawił je na 20-calowych kołach z oponami oczywiście Conti SportContact 6 w rozmiarze 255/30 ZR 20.
Audi od ABT ma silnik o mocy 310 KM, do „setki" rozpędza się w 5,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 260 km/h.
Koszt przeróbek 13 tys. euro, a całego auta 47,6 tys. euro.
Firma Schnitzer zajęła się BMW M4 coupe. Poza dodatkami tuningowymi zamontowała koła 20-calowe 255/30 R 20 z przodu i 275/30 R 20 na osi tylnej. Opony – oczywiście SportContact 6.
Po przeróbkach kosztujących 24,7 tys. euro BMW M4 ma moc 510 KM (80 KM więcej od wersji standardowej), osiąga 280 km/h, a setkę po 4 sekundach.
Koszt BMW M4 od Schnitzera to 97 tys. euro.
Porsche Macana turbo wzięła na warsztat firma TechArt. Przeróbki dotyczyły nie tylko elementów zewnętrznych, takich jak spoilery, lecz także silnika.
W efekcie Macan Turbo od TechArta uzyskał moc 400 KM, co pozwala mu osiągać prędkość271 km/h, a „setkę" po 4,4 sekundy.
Macan od TechArtu jeździ na kołach 22-calowych z oponami SportContact 6 w rozmiarze 295/30 ZR 22.
Koszt przeróbki – 91 tys. euro, a całego auta 192,7 tys. euro.
Galeria zdjęć
Lorinser – Mercedes S 500
Lorinser – Mercedes S 500 – koła 21-calowe
Lorinser – Mercedes S 500
Audi TT roadster – koła 20-calowe
Audi TT roadster – koła 20-calowe
Audi TT roadster od ABT
Mercedes C 63S od Brabusa
Mercedes C 63S od Brabusa – koła 19-calowe
Mercedes C 63S od Brabusa
Mercedes C 63S od Brabusa – wnętrze
Mercedes C 63S od Brabusa – silnik o mocy 600 KM
Mercedes C 63S od Brabusa – dyfuzor i cztery końcówki układu wydechowego
BMW M4 coupe od Schnitzera
BMW M4 coupe od Schnitzera – koła 20-calowe
BMW M4 coupe od Schnitzera
BMW M4 coupe od Schnitzera
BMW M4 coupe od Schnitzera – silnik o mocy 510 KM
BMW M4 coupe od Schnitzera – spoiler tylny
BMW M4 coupe od Schnitzera – koła 20-calowe
BMW M4 coupe od Schnitzera
Porsche Macan od TechArtu
Porsche Macan od TechArtu
Porsche Macan od TechArtu – koła 22-calowe
Porsche Macan od TechArtu – wnętrze
Porsche Macan od TechArtu
Porsche Macan od TechArtu
Porsche Macan od TechArtu