Najnowsza opona Continentala przeznaczona jest do najmocniejszych modeli aut, np. Audi R8, Porsche 911, BMW M5 czy Mercedesów AMG.

Oferowana jest w rozmiarach od 19 do 23 cali. Największy rozmiar to „naleśnik" 315/25 ZR 23. Taka opona o profilu 25 nadaje się tylko na tor lub na drogi i idealnie gładkich nawierzchniach.

Nowe opony SportContact 6 w najwyższym indeksie prędkości wytrzymują do 350 km/h! Jest to możliwe m.in. dzięki zastosowaniu do ich wzmocnienia superwytrzymałego włókna Aralon 350.

Tak wysokie osiągi spowodowały, że oponami SportContact 6 zainteresowali się nie tylko producenci szybkich aut, lecz także firmy tuningowe.

Np. firma Lorinser już oferuje podrasowaną klasę S 500 Mercedesa z 21-calowymi oponami Continental SportContact 6 w rozmiarze 255/35 R 21 na przedniej osi i 295/30 R 21 na tylnej.

Foto: Roman Dębecki / Auto Świat
Lorinser

Auto ma zmienione zderzaki i dodane spoilery oraz specjalny sportowy wydech.

Cena Mercedesa S 500 od Lorinsera to 155,8 tys. euro (koszt samego tuningu 23 800 euro).

Firma Brabus wzięła na warsztat topową wersję klasy C – 63 S AMG. Specjaiiści z Brabusa dodali karbonowe spoilery, 19-calowe felgi z oponami Conti SportContact 6 (245/35 R 19 na przedniej osi oraz 265/35 R 19 na tylnej) i wzmocnili silnik do 600 KM.

Foto: Roman Dębecki / Auto Świat
Brabus

Po tych przeróbkach najmocniejsza klasa C osiąga „setkę" po 3,8 sekundy i rozpędza się do 300 km/h.

Koszt takiej przeróbki to 43 tys. euro, auto kosztuje 160 tys. euro.

Tuner ABT zajął się Audi TT roadsterem. Postawił je na 20-calowych kołach z oponami oczywiście Conti SportContact 6 w rozmiarze 255/30 ZR 20.

Foto: Roman Dębecki / Auto Świat
ABT

Audi od ABT ma silnik o mocy 310 KM, do „setki" rozpędza się w 5,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 260 km/h.

Koszt przeróbek 13 tys. euro, a całego auta 47,6 tys. euro.

Firma Schnitzer zajęła się BMW M4 coupe. Poza dodatkami tuningowymi zamontowała koła 20-calowe 255/30 R 20 z przodu i 275/30 R 20 na osi tylnej. Opony – oczywiście SportContact 6.

Foto: Roman Dębecki / Auto Świat
Schnitzer

Po przeróbkach kosztujących 24,7 tys. euro BMW M4 ma moc 510 KM (80 KM więcej od wersji standardowej), osiąga 280 km/h, a setkę po 4 sekundach.

Koszt BMW M4 od Schnitzera to 97 tys. euro.

Porsche Macana turbo wzięła na warsztat firma TechArt. Przeróbki dotyczyły nie tylko elementów zewnętrznych, takich jak spoilery, lecz także silnika.

Foto: Roman Dębecki / Auto Świat
Porsche Macan TechArt

W efekcie Macan Turbo od TechArta uzyskał moc 400 KM, co pozwala mu osiągać prędkość271 km/h, a „setkę" po 4,4 sekundy.

Macan od TechArtu jeździ na kołach 22-calowych z oponami SportContact 6 w rozmiarze 295/30 ZR 22.

Koszt przeróbki – 91 tys. euro, a całego auta 192,7 tys. euro.