Najnowsza opona Continentala przeznaczona jest do najmocniejszych modeli aut, np. Audi R8, Porsche 911, BMW M5 czy Mercedesów AMG.

Oferowana jest w rozmiarach od 19 do 23 cali. Największy rozmiar to „naleśnik" 315/25 ZR 23. Taka opona o profilu 25 nadaje się tylko na tor lub na drogi i idealnie gładkich nawierzchniach.

Nowe opony SportContact 6 w najwyższym indeksie prędkości wytrzymują do 350 km/h! Jest to możliwe m.in. dzięki zastosowaniu do ich wzmocnienia superwytrzymałego włókna Aralon 350.

Tak wysokie osiągi spowodowały, że oponami SportContact 6 zainteresowali się nie tylko producenci szybkich aut, lecz także firmy tuningowe.

Np. firma Lorinser już oferuje podrasowaną klasę S 500 Mercedesa z 21-calowymi oponami Continental SportContact 6 w rozmiarze 255/35 R 21 na przedniej osi i 295/30 R 21 na tylnej.

Lorinser Foto: Roman Dębecki / Auto Świat
Lorinser

Auto ma zmienione zderzaki i dodane spoilery oraz specjalny sportowy wydech.

Cena Mercedesa S 500 od Lorinsera to 155,8 tys. euro (koszt samego tuningu 23 800 euro).

Firma Brabus wzięła na warsztat topową wersję klasy C – 63 S AMG. Specjaiiści z Brabusa dodali karbonowe spoilery, 19-calowe felgi z oponami Conti SportContact 6 (245/35 R 19 na przedniej osi oraz 265/35 R 19 na tylnej) i wzmocnili silnik do 600 KM.

Brabus Foto: Roman Dębecki / Auto Świat
Brabus

Po tych przeróbkach najmocniejsza klasa C osiąga „setkę" po 3,8 sekundy i rozpędza się do 300 km/h.

Koszt takiej przeróbki to 43 tys. euro, auto kosztuje 160 tys. euro.

Tuner ABT zajął się Audi TT roadsterem. Postawił je na 20-calowych kołach z oponami oczywiście Conti SportContact 6 w rozmiarze 255/30 ZR 20.

ABT Foto: Roman Dębecki / Auto Świat
ABT

Audi od ABT ma silnik o mocy 310 KM, do „setki" rozpędza się w 5,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 260 km/h.

Koszt przeróbek 13 tys. euro, a całego auta 47,6 tys. euro.

Firma Schnitzer zajęła się BMW M4 coupe. Poza dodatkami tuningowymi zamontowała koła 20-calowe 255/30 R 20 z przodu i 275/30 R 20 na osi tylnej. Opony – oczywiście SportContact 6.

Schnitzer Foto: Roman Dębecki / Auto Świat
Schnitzer

Po przeróbkach kosztujących 24,7 tys. euro BMW M4 ma moc 510 KM (80 KM więcej od wersji standardowej), osiąga 280 km/h, a setkę po 4 sekundach.

Koszt BMW M4 od Schnitzera to 97 tys. euro.

Porsche Macana turbo wzięła na warsztat firma TechArt. Przeróbki dotyczyły nie tylko elementów zewnętrznych, takich jak spoilery, lecz także silnika.

Porsche Macan TechArt Foto: Roman Dębecki / Auto Świat
Porsche Macan TechArt

W efekcie Macan Turbo od TechArta uzyskał moc 400 KM, co pozwala mu osiągać prędkość271 km/h, a „setkę" po 4,4 sekundy.

Macan od TechArtu jeździ na kołach 22-calowych z oponami SportContact 6 w rozmiarze 295/30 ZR 22.

Koszt przeróbki – 91 tys. euro, a całego auta 192,7 tys. euro.