Cupra Formentor to sportowy, kompaktowy SUV i pierwszy model opracowany specjalnie z myślą o młodej sub-marce Seata. W październiku to auto pojawi się w salonach w Polsce. Początkowo Formentor będzie oferowany wyłącznie z silnikiem 2.0 TSI o mocy 310 KM, dwusprzęgłową skrzynią biegów i napędem na 4 koła. Ten zestaw ma pozwalać na przyspieszenie 0-100 km/h w 4,9 s i prędkość maksymalną 250 km/h. W późniejszym okresie (najprawdopodobniej będzie to pierwszy 1. kwartał 2021) ofertę zasili także hybryda plug-in o łącznej mocy układu 245 KM.

Ceny Cupry Formentor zaczynają się od 194 500 zł lub 1130 zł netto miesięcznie w leasingu (wpłata własna min. 30 proc.). Bazowa (i jedyna) wersja wyposażenia nazwana VZ (od veloz, po hiszpańsku „szybki”) oferuje w standardzie bardzo bogate wyposażenie: trzystrefową klimatyzację automatyczną, adaptacyjne zawieszenie DCC, kluczyk zbliżeniowy, podgrzewanie foteli (kubełkowych) i kierownicy, ledowe reflektory oraz ambientowe oświetlenie kabiny. Na desce rozdzielczej są seryjnie montowane wirtualne zegary (przekątna 10,25 cala) oraz system multimedialny z 12-calowym ekranem dotykowym, nawigacją, radiem DAB, a także systemem Full Link (Apple CarPlay i Android Auto).

Opcjonalnie dostępne będą między innymi wyczynowy układ hamulcowy Brembo, czy rozbudowany pakiet systemów asystujących zawierający system ostrzegający o nadjeżdżającym pojeździe przy wysiadaniu. Kuszący jest też pakiet skórzany Petrol Blue z dwukolorową skórzaną tapicerką nappa. Cupra Formentor jest w standardzie objęta 5-letnią gwarancja z limitem do 150 000 km.