Na wieść o stworzeniu przez Seata, sportowej submarki Cupra wiele osób stukało się w głowę. Seat jednak uważa, że to był strzał w dziesiątkę. W 2019 roku sprzedał 24 700 samochodów z nowym logo, a Cupra stała się podobno najbardziej dochodową jednostką biznesową hiszpańskiego koncernu – tak przynajmniej twierdzi prezes Seata. Wygląda na to, że nie jest to tylko czcze gadanie, bo za 5,3 mln euro powstała własna siedziba Cupry w Martorell pod Barceloną. Oprócz biur ulokowano tam także Cupra Racing Factory, w którym mają powstawać wyczynowe wersje modeli.
Uroczysta inauguracja Cupra Studio była także okazją do pokazania dwóch nowych seryjnych modeli. Do Cupry Ateca dołącza nowy Leon w wersji hatchback i Sportstourer oraz Cupra Formentor – SUV zaprojektowany specjalnie dla nowej marki. Nowe modele mają pomóc w podwojeniu sprzedaży w ciągu najbliższych 2-4 lat.
Cupra Leon – wersje wyczynowe
Nowa odsłona dostępna będzie od razu w dwóch wariantach nadwoziowych: hatchback i kombi Sportstourer. Oba modele będą dostępne z napędem benzynowym i hybrydowym w wersji plug-in, dostępnymi w trzech wariantach mocy: 245, 300 i 310 KM.
Hiszpańska marka zaprezentowała jednocześnie model Cupra e-Racer – całkowicie elektryczny samochód wyścigowy TCR. Prezes Wayne Griffiths potwierdził też udział auta w zawodach World ETCR. W pojazdach hiszpańskiego producenta wystartują Mattias Ekström i Jordi Gené. Równolegle zbudowano także spalinową wersję auta TCR – CUPRA Leon Competición. Przy budowie obu aut wykorzystano technologię druku 3D.
Cupra – polski akcent
Podczas otwarcia siedziby zaprezentowano także kolekcję limitowanych produktów z linii Cupra. Rozszerzono m.in. linię toreb, akcesoriów i okularów przeciwsłonecznych, a firma oświetleniowa Marset zaprojektowała przenośną lampę z identyfikacją wizualną producenta. Z kolei marka obuwnicza Mikakus stworzyła model butów sportowych w charakterystycznych dla Cupry barwach.
Na inauguracji pojawili się także ambasadorzy sportowej marki, m.in. bramkarz FC Barcelony, Marc ter Stegen. Piłkarz dostał jeden z 1999 egzemplarzy Cupra Ateca Limited Edition. Obok ter Stegena i oficjalnych kierowców zespołu wyścigowego CUPRA w roli ambasadora wystąpił pierwszy polski partner marki Cupra, Robert Karaś – rekordzista świata na dystansie podwójnego i potrójnego Ironmana.