Auto Świat Wiadomości Aktualności Cztery lata Mazdy w Polsce

Cztery lata Mazdy w Polsce

Właśnie minęły cztery lata od ustanowienia oficjalnego przedstawicielstwa Mazdy w Polsce. To dobry czas, by dokonać podsumowania tego okresu działalności polskiego dystrybutora japońskiej marki

Cztery lata Mazdy w Polsce
Auto Świat
Cztery lata Mazdy w Polsce

Mazda Motor Poland oficjalnie rozpoczęła sprzedaż samochodów w czerwcu 2008 roku. Do dnia dzisiejszego Polacy kupili w sumie 12 168 aut. Największą popularnością cieszy się Mazda 6, której sprzedano 3 889 egzemplarzy. Tuż za nią znalazła się Mazda 3 – 3 752 egzemplarze. Na trzecim stopniu podium uplasowała się Mazda 2, która znalazła 1 995 nabywców. 1 319 klientów zdecydowało się natomiast na crossovera CX-7. Te modele stanowią trzon polskiej oferty Mazdy.

Poza nimi do 31 maja 2012 roku sprzedano 442 egzemplarze najnowszej odsłony minivana – Mazdy 5 i 236 sztuk kultowego roadstera MX-5, którego sprzedaż z roku na rok rośnie. W 2008 roku sprzedano zaledwie 10 sztuk, a w 2011 już 62 egzemplarze. W 2012 roku polski dystrybutor wiąże duże nadzieje z nowym SUV-em CX-5, na którego od marca zebranon już 650 zamówień, z czego 266 jeździ już po polskich drogach.

Na początku sieć sprzedaży Mazdy liczyła 11 autoryzowanych dilerów i 17 autoryzowanycb stacji obsługi. Po czterech latach liczba salonów wzrosła do 29, aautoryzowanychserwisów jest 16.

„Powrót Mazdy na polski rynek spotkał się z ciepłym przyjęciem i nasza sprzedaż rosła, proporcjonalnie rozwijała się również sieć dystrybucji – powiedział Grzegorz Rybak, menadżer ds. rozwoju sieci dilerskiej.

„Pierwsze lata Mazdy w Polsce upłynęły nam głównie na budowaniu sieci sprzedaży i świadomości marki. Cieszy nas dobre przyjęcie naszych produktów – ponad 12 tys. sprzedanych samochodów to wynik znacznie przewyższający pierwotne plany. Ogromnej motywacji dodaje sukces przełomowej technologii SKYACTIV oraz modelu CX-5 – nie tylko handlowy, ale również wizerunkowy – to auto wygrywa testy porównawcze w mediach motoryzacyjnych i cieszy się wyjątkowym zainteresowaniem klientów. Nie spoczywamy na laurach – nasze obecne działania mają na celu większą aktywność na rynkach lokalnych i ciągłe doskonalenie jakości obsługi. Wyzwaniem dla nas jest niestabilna sytuacja ekonomiczna w Europie, która wpływa na duże wahania kursów, szczególnie japońskiego jena, a wszystkie modele Mazdy oferowane w Polsce są produkowane w Japonii. Czekamy na ustabilizowanie się sytuacji na rynkach walutowych, co pozwoli nam na umocnienie pozycji na polskim rynku.” – podkreślił Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków