Miniony rok był dla branży samochodowej okresem nieznacznego wzrostu sprzedaży samochodów osobowych (239.000 pojazdów, co oznacza wzrost o1,5 procenta), lekkiego ożywienia na rynku pojazdów dostawczych oraz znacznego wzrostu rynku samochodów ciężarowych. Na ogólnie trudnym rynku motoryzacyjnym wstrząsanym wprowadzanymi i zapowiadanymi zmianami legislacyjnymi DaimlerChrysler Automotive Polska (DCAP) zachował udziały rynkowe odnotowując wzrostobrotów (o 18 procent) i sprzedaży skonsolidowanej (o 14 procent). Łączna sprzedaż do klientów końcowych pojazdów osobowych Mercedes Car Group, Chrysler Group oraz pojazdów użytkowych Mercedes-Benz i Mitsubishi Canter wyniosła 9773 pojazdy i była wyższa o 11 procentw stosunku do 2005. Sprzedaż części zamiennych wzrosła o 20 procent.

Mercedes Car Group 2006

Mercedes-Benz w 2006 roku to aż 16 różnych modeli samochodów osobowych. Filarami marki są – oprócz tradycyjnie komfortu i prestiżu - design, bezpieczeństwo oraz jakość (Mercedes-Benz wprowadza coraz więcej modeli w górne rejony tabel bezawaryjności). Nowe znaczenie uzyskała przyjemność z jazdy, jako że coraz więcej samochodów z gwiazdą na masce sprzedawanych jest z pakietami sportowymi, a nadworny tuner AMG będzie obchodził w 2007 roku czterdziestolecie istnienia. Mercedes pozostaje niezmiennie liderem we wprowadzaniu nowoczesnych technologii - w 2006 był to najczystszy silnik wysokoprężny na świecie BLUETEC.

Pod koniec 2006 Mercedes-Benz miał najszerszą gamę produktów ze wszystkich producentów "Premium" – od miejskiej Klasy A i rodzinnej Klasy B, aż po super sportowy model SLR 722, który nawiązuje do legendarnych sukcesów „srebrnych strzał” z lat pięćdziesiątych. Wszystkie modele są dostępne w Polsce.

O oto jak wyglądają fakty: sprzedaż ogółem (retail) - 2938 sztuk; wzrost sprzedaży -18 procent; najpopularniejsze modele: - Klasa A: 730, Klasa C - 638, Klasa E - 508 sztuk; największy wzrost: Klasa B: 405 sztuk - wzrost o 60 procent, Klasa S: 257 szt. - wzrost o 252 procent; samochody terenowe R, ML i GL - 400 sztuk - wzrost o47 procent; modele i silniki: luty - Klasa R (350, 500, 320 CDI, 63 AMG ), marzec -SL Face Lift (350, 500, 600, 55 AMG, 65 AMG), maj - Klasa E (Face Lift: 200K, 280, 350, 500, E 63 AMG, 220 i 280 CDI, 320 CDI i 420 CDI),lipiec - Klasa GL (500, 320 CDI, 420 CDI), CL (500, 600).

Nagrody dla marki:

• Marka Mercedes-Benz jest najlepsza marką motoryzacyjną w Polsce i trzecią wśród wszystkich marek w pierwszej i drugiej edycji „Superbrands Poland” (2005 i2006);

• Leader w konkursie „European Trusted Brand 2006” (największe badanie konsumenckie w Europie, nieprzerwanie od 2000).

Nagrody dla modeli MCG:

• "Playboy": Klasa S - samochód roku w kategorii "Luksus nad luksusy";

• „Auto Moto"/"Motor": Mercedes SLK - nr 1 w kategorii "Auto sportowe i kabriolet";

• "Auto Moto" / "Motor": Night View - nr 1 w kategorii "Innowacja techniczna";

• „Auto Motor i Sport": Klasa S - nr 1 w segmencie samochodów luksusowych;

• "Auto Motor i Sport": Klasa CLS - nr 1 w segmencie klasy wyższej średniej;

• "Auto Motor i Sport": Klasa B - nr 2 w segmencie vanów;

• "Auto Motor i Sport": Klasa SL - nr 2 w segmencie kabrioletów;

• "Auto Motor i Sport": Klasa ML - nr 3 w segmencie samochodów terenowych.

- W 2007 Mecedes-Benz wprowadzi na rynek długo wyczekiwaną nowość, nową Klasę C – mówi Paweł Miszkowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes Car Group. Wokół tego modelu będą się koncentrowały nasze działania marketingowe. Będziemy także wspólnie z dealerami silnie promowali Klasę A. Liczymy na przyciągnięcie do marki Mecedes-Benz nowych klientów. Pod nazwą Mercedes-Benz Business Cars zamierzamy także silniej zaistnieć na rynku biznesowym i promować Mercedesa jako najlepszy wybór samochodu służbowego dla ludzi biznesu. Chcemy umocnić naszą pozycję w segmencie SUV przez szerokie wprowadzenie modelu GL oraz pozostałych pojazdów z napędem na 4 koła „4MATIC”. I z pewnością utrzymamy naszą pozycję lidera segmentu premium w Polsce.

Chrysler Group 2006

Najważniejszym wydarzeniem CG w 2006 roku był debiut na rynku polskim marki Dodge i jej pierwszego europejskiego modelu - Dodge Caliber. Dodge Caliber spotkał się z ogromnym zainteresowaniem klientów i przez 6 miesięcy sprzedaż osiągnęła 265 samochodów. Kolejnym nowym modelem wprowadzonym w 2006 roku był Jeep Commander (sprzedaż 102 szt.) - pierwszy pojazd marki Jeep z trzema rzędami siedzeń dla siedmiu osób, który razem z modelem Jeep Grand Cherokee umocnił jedną z czołowych pozycji marki Jeep w segmencie luksusowych SUV.

W 2006 roku udział całkowity Chrysler Group w rynku samochodów osobowych w Polsce wzrósł o piętnaście procent do poziomu 0,62 procenta (2005 - 0,54%).

Fakty: sprzedaż ogółem (retail) - 1488 sztuk, wzrost sprzedaży - 16 procent; najpopularniejsze modele: Chrysler Voyager -325, Dodge Caliber - 265, Jeep Grand Cherokee -235, Chrysler PT Cruiser - 235 sztuk; największy wzrost: Chrysler 300C - 161 sztuk, wzrost o 8 procent; samochody terenowe marki Jeep: 495 sztuki -wzrost o 43 procent(w tym Cherokee wzrost o czternaście, a Grand Cherokee - o dwanaście procent).

Nagrody:

• Auto Motor i Sport – Kryterium: ekonomia zakupu, samochody terenowe - Jeep Cherokee;

• Auto Motor i Sport - Kryterium: ekonomia zakupu, samochody luksusowe- Chrysler 300C.

- W 2007 roku nastąpi ofensywa produktowa Grupy Chryslera w Polsce. Do sprzedaży trafi siedem nowych modeli: Jeep Compass, Jeep Patriot, Jeep Wrangler, Jeep Wrangler Unlimited, Chrysler Sebring oraz kolejne modele marki Dodge: Nitro i Avenger - mówi Maciej Ratyński, dyrektor marketingu i sprzedaży Chrysler Group w DCAP. Będziemy kontynuować sukces modelu Dodge Caliber,a w drugiej połowie roku pojawi się najmocniejszy samochód kompaktowy na rynku Dodge Caliber SRT4 z silnikiem o mocy 300KM. Planujemy także utrzymać mocną pozycję w tradycyjnych dla nas segmentach MPV i SUV z dużą sprzedażą samochodów Chrysler Voyager, Jeep Commander i Jeep Grand Cherokee.

Samochody użytkowe Mercedes-Benzi Mitsubishi Fuso

W 2006 roku DaimlerChrysler Automotive Polska odnotowała sprzedaż samochodów użytkowych Mercedes-Benz i Mitsubishi Fuso Canter na poziomie 5207 sztuk. Klientów znalazło 3101 pojazdów dostawczych i 2106 pojazdów ciężarowych.

Samochody dostawcze Mercedes-Benz

Do końca grudnia ub. roku sprzedano 3101 samochodów dostawczych Mercedes-Benz (3170 w 2005 roku). Zdecydowaną gwiazdą w tym segmencie samochodów z rodziny Mercedes-Benz był ponownie Mercedes-Benz Sprinter, który znalazł 2187 nabywców (w tym nowy Sprinter – 1212), co stanowi wzrost o ponad 10 procent wobec 2005 roku. Od połowy 2006 roku Sprinter może pochwalić się jeszcze bezpieczniejszym i bardziej komfortowym modelem. Trzy rozstawy osi, cztery długości nadwozia (od 5243 do 7343 mm), trzy wysokości dachu i wiele rodzajów nadwozia to cechy nowego Sprintera. Nowa seria obejmuje pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,0 do 5,0 tony i przestrzeni ładunkowej od 7 do 17 m3.

Nowy Sprinter już doczekał się licznych nagród: niemieckie wydawnictwo ETM wybrało go „Transporterem roku 2006”, a prestiżowe brytyjskie czasopismo „What van?” przyznało tytuł „Best Large Panel Van & Van of the Year 2006” („tak bezpieczny jak pięciogwiazdkowy samochód osobowy”), co potwierdził test zderzeniowy Dekra/VDI w październiku 2006. Mercedes-Benz Sprinter już od dziesięciu lat wyznacza standardy w klasie pojazdów użytkowych określanej w Europie jako „klasa Sprintera” i jest niekwestionowanym liderem na rynku samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej ok. 3,5 tony.

Mercedes-Benz Vito oraz Viano zyskały nowe silniki V6 CDI o mocy 204 KM, co stanowi unikalną propozycję wśród samochodów dostawczych. Ponadto Mercedes-Benz wprowadził na rynek Vito z napędem na cztery koła. Napęd ten został zintegrowany z elektronicznym systemem trakcji 4ETS oraz systemem ESP®, dzięki czemu Mercedes-Benz Vito jest jeszcze bardziej stabilny w trudnych sytuacjach na drodze a łatwość prowadzenia i komfort jazdy jest jeszcze bardziej zbliżony do tych charakteryzujących samochody osobowe. Do końca grudnia 2006 roku sprzedano 740 sztuk wszystkich wersji Mercedes-Benz Vito oraz 133 sztuk Mercedes-Benz Viano.

Modernizacji uległ również Mercedes-Benz Vario. Zmianie uległy nie tylko elementy wizualne, takie jak zderzaki, tablica wskaźników czy tapicerka siedzeń, ale również techniczne. Wprowadzono silniki w technologii BlueTec 4 oraz nowe skrzynie biegów (manualną i automatyczną). Te zmiany przyczyniły się do wzrostu sprzedaży tego modelu o ok. 47procent (28 sztuk w 2006 roku wobec 19 sztuk w 2005 roku).

Sprzedaż samochodów dostawczych Mercedes-Benz ( 2006 retail):

* samochody dostawcze Mercedes-Benz: Vaneo - 13, Vito - 740, Viano - 133, Sprinter - 2187, Vario - 28 (razem 3101 sztuk);

* samochody ciężarowe Mercedes-Benz: wzrost sprzedaży o 32 procent ( 1845 sztuk wobec 1394 sztuk w roku 2005), uzyskując 13,3 - procentowy udział w rynku aut ciężarowych.

Szczególnym powodzeniem, podobnie jak w roku 2005, cieszył się sztandarowy pojazd ciężarowy Mercedes-Benz Actros, który zdobył Nagrodę Dziennikarzy oraz Puchar Głównego Inspektora Inspekcji Transportu Drogowego za najładniejszy ekologiczny samochód zlotu „Master Truck 2006”. Sprzedano 1063 samochody tego modelu (w tym: ciągniki siodłowe - 626 sztuk, podwozia-437 sztuk), czyli o prawie 60 procent więcej niż w roku ubiegłym).

Mercedes-Benz Actros został wyposażony w pełni zautomatyzowaną, 12 i 16-biegową skrzynię Mercedes PowerShift, która przyczynia się do zwiększenia ładowności pojazdu i zmniejszenia zużycia paliwa na trasie oraz zdecydowanie ułatwia pracę kierowcom. Od września 2007 roku PowerShift będzie dostępny również w Axorze.

W 2006 roku Mercedes-Benz postawił na nowoczesne technologie bezpieczeństwa i zaprezentował najbezpieczniejszy samochód ciężarowy Mercedes-Benz Safety Truck, który powstał na bazie modelu Actros. Został wyposażony przede wszystkim w nowy system hamowania awaryjnego - Active Brake Assist oraz w Asystenta Pasa Ruchu Telligent, Inteligentny Tempomat, system stabilizacji toru jazdy, automatyczne uruchamianie oświetlenia pojazdu, ulepszone lusterka boczne, blokadę ułatwiającą ruszanie pod górę, retarder oraz ulepszone błotniki. Wszystkie te elementy przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa i niezawodności samochodu. Są dostępne w seryjnej produkcji.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się również Mercedes-Benz Atego oraz Mercedes-Benz Axor. Sprzedano 533 sztuk Atego i 248 - modelu Axor. Ciągnik siodłowy Axor C został wyposażony w system stabilizacji toru jazdy ESP (BB7) oraz opcjonalną krótką kabinę, która może mieć przedłużoną tylną ścianę. Podwozia wywrotek oraz betonomieszarek Axora C zostały wzbogacone w nowy układ wydechowy oraz nową 9-biegową skrzynię. Dzięki temu pojazdy te oferują większe możliwości i stały się bardziej ekonomiczne.

Sprzedaż samochodów ciężarowych Mercedes-Benzw 2006 roku (retail): Atego - 533, Axor podwozie - 130, Axorciągniki - 118, Actros podwozia - 437, Actros ciągniki - 626, Econic - 1(łącznie 1845 sztuk).

Mitsubishi Fuso Canter cieszy się w Polsce rosnącym zainteresowaniem. Do końca grudnia 2006 roku sprzedano 261 pojazdy (2005 – 185), a więc wzrost sprzedaży wyniósł aż 44procent. W październiku 2006 roku wprowadzono do sprzedaży samochody Mitsubishi Canter z nowymi silnikami Euro4 o mocy 110, 125, 145 oraz 180 KM. Większym powodzeniem cieszyły się modele mniejsze, poniżej 3,5 tony. Niewątpliwym sukcesem jest kontynuacja w 2006 roku sprzedaży floty samochodów Mitsubishi Fuso Canter jako samochodów dystrybucyjnych w grupie Żywiec, Nestle i Pepsi. Jednakże sprzedaż do klientów indywidualnych również wzrosła znacząco.

Sprzedaż samochodów ciężarowych Mitsubishi Fuso Canterw 2006 roku (retail): Canter 35 - 169, Canter 55/60 - 22, Canter 75 - 70 (razem 261 sztuk).

Obsługa posprzedażna Mercedes-Benz 2006

W 2006 roku nastąpił dalszy dynamiczny rozwój usług posprzedażnych w sieci Mercedes-Benz w Polsce. Praktycznie dzisiaj usługi proponowane polskim klientom nie różnią się od usług proponowanych w najbardziej rozwiniętych krajach Europy. W zakresie serwisu Mercedes-Benz oferowane są następujące usługi: • service 24 h, zapewniający całodobową pomoc klientom w razie problemów z pojazdem; obecnie via DC Customer Assistance Center (profesjonalna centrala, w której zatrudnieni są władający wieloma językami koordynatorzy świadczący pomoc klientom praktycznie na całym świecie);

• program MobiloLife, zapewniający mobilność klientom samochodów osobowych w okresie do 30 lat użytkowania pojazdu;

• program MobilityGo gwarantujący mobilność użytkownikom samochodów dostawczych w ciągu pierwszych 2 lat eksploatacji;

• MercedesService Card program prowadzony wspólnie z firmą UTA, dający klientom samochodów użytkowych Mercedes-Benz możliwość bezgotówkowego rozliczania napraw w Autoryzowanych Serwisach Mercedes-Benz i ponadto możliwość bezgotówkowego rozliczania tankowania paliwa, opłat autostradowych opłat promowych itp.;

• Umowa Serwisowa – cieszy się wzrastającym zainteresowaniem wśród posiadaczy samochodów Mercedes-Benz. Umożliwia przy stałych opłatach miesięcznych bieżącą obsługę i naprawę pojazdów w systemie bezgotówkowym. Pozwala również w sposób planowy zarządzać kosztami użytkowania pojazdów, co jest szczególnie istotne dla posiadaczy większej liczby samochodów. W wersji modułowej umożliwia np. jedynie przeglądy, wymiana części eksploatacyjnych, przedłużenie gwarancji, natomiast w wersji pełnej: pełny pakiet usług posprzedażnych. Może być łączona z finansowaniem, leasingiem lub wynajmem długoterminowym (np. program CharterWay);

• Program Fleet Service oferujący klientom specjalne warunki obsługi w serwisie. Wstęp do tego ekskluzywnego klubu mają szczególni klienci z flotami samochodów użytkowych;

• Truck-line - specjalna całodobowa linia (tel. 022 354 40 20) monitorująca naprawy samochodów ciężarowych trwające dłużej niż 48 godzin, oferująca pomoc w możliwie najszybszym zakończeniu przestoju pojazdu

- W roku 2007 dołożymy wszelkich starań by być numerem jeden dla naszych klientów – mówi Matthias Mueller, Dyrektor Serwisu i Części Zamiennych DCAP. Nadal będziemy proponowali oryginalne części zamienne Mercedes-Benz jako produkty najwyższej jakości, zwiększając tym samym naszą sprzedaż. Chcielibyśmy również by jakość produktów i programów serwisowych oferowanych przez Autoryzowane Serwisy Mercedes-Benz, odpowiadała wiodącej pozycji marki, by serwisy były zadowolone ze współpracy z nami oraz by pracownicy DaimlerChrysler Automotive Polska mieli satysfakcję z tego, że są współtwórcami sukcesów Mercedes-Benz w Polsce.

Obsługa posprzedażna Chrysler Group

• Chrysler Privilage Service (odpowiednio także Jeep Privilage Service i Dodge Privilage Service) zapewnia całodobową pomoc i obsługę użytkownikom pojazdów (w okresie gwarancji) na terenie całej Europy w przypadku unieruchomienia pojazdu (awaria, brak paliwa, uszkodzone ogumienie itp.). Zaletą jest jeden telefoniczny numer kontaktowy (umieszczony na szybie samochodu) do operatora w kraju pochodzenia pojazdu;

• Umowa Serwisowa jako nowość dla marek Chrysler Group na rynku polskim; program pilotujący dotyczy zakresu: przeglądy i wymiana części i materiałów eksploatacyjnych.

Sprzedaż części zamiennych

Sprzedaż oryginalnych części zamiennych do pojazdów Mercedes Car Group( Mercedes-Benz, smart,Maybach), Chrysler Group (Chrysler, Jeep, Dodge ) i pojazdów użytkowych Mercedes-Benz i Mitsubishi Fuso odbywa się poprzez Europejskie Centrum Dystrybucji Części DaimlerChrysler (European Logistics Center) w Ołtarzewie koło Warszawy. Centrum obsługuje rynek polski oraz sąsiednie kraje wschodnioeuropejskie w tym Ukraina, Białoruś, Litwa, Łotwa, Estonia i Region Kaliningradu w Rosji. W roku 2006 nastąpił dalszy dynamiczny wzrost sprzedaży części, szczególnie na rynki eksportowe. Ogólna sprzedaż części wzrosła o 20%, z czego sprzedaż na rynek polski wzrosła o 13,8 procenta, a na rynki eksportowe o 34,6 procenta.

Sieć dystrybucjiDCAP

Sieć dystrybucji DaimlerChrysler Automotive Polska Sp. z o.o. składa się z autoryzowanych przedstawicieli marek Mercedes-Benz, smart, Chrysler Group (Chrysler, Jeep i Dodge) oraz Mitsubishi Fuso.

W 2006 r. sieć dealerska i serwisowa DCAP rozwijała się zgodnie z założeniami strategicznymi DCAP. Nastąpiła jej dalsza reorganizacja, powstały nowe punkty sprzedaży i serwisu. Rozpoczęto intensywną standaryzację obsługi klienta połączoną z wdrażaniem macierzowego systemu zarządzania jakością. Do końca 2006 r. certyfikaty ISO 9001:2000 uzyskało 13 zakładów dealerskich i serwisowych w dziewiętnastu lokalizacjach. W 2007 r. realizowana jest druga część projektu certyfikacji sieci.

Strategia rozwoju sieci do 2010 zakłada profesjonalizację istniejącej sieci, dalszą rozbudowę w regionach ze słabymi wynikami w zakresie sprzedaży lub/i regionach o dużym potencjale wzrostu oraz zwiększenie gęstości sieci zgodnie z rozwojem sprzedaży i oczekiwaniami klientów.

Nowe lokalizacje w 2006 to otwarcie nowego salonu Mercedes-Benz Marek Owczarek w Warszawie, otwarcie nowej lokalizacji firmy Auto Idea w Olsztynie, zakończenie budowy nowego salonu i modernizacji serwisu przez firmę Stanmot w Cżęstochowie, nowy punkt dealerski i serwisowy firmy Frączak Lubin Sp. z o.o. w Lubinie, nowy punkt Dealerski Chrysler Group Viggen Auto i serwis Chrysler Group Auto Vip w Warszawie, nowy salon sprzedaży Chrysler Group firmy Holda w Szczecinie oraz nowe salony i serwisy firm: Auto Breczko w Białymstoku i firmy RAS w Płocku.

Obecnie sieć serwisowa MB składa się z: 34 punktów dla MB PC, 38 punktów dla MB Van i 26 punktów dla MB Truck. smart ma dziś 6 punktów serwisowych. Sieć serwisowa Chrysler, Jeep i Dodge to20 punktów, a poszerzona w 2006 sieć Mitsubishi Fuso to 16 punktów serwisowych.

Prognoza DCAP

- Rynek samochodów osobowych jest rzeczywiście nieprzewidywalny, jeśli w odstępie 5-6 lat potrafi spaść o 50 procent! - mówi Jan Madeja, prezes DaimlerChrysler Automotive Polska. Od czasu mojego pierwszego pobytu w Polsce w latach 1997-2000 rynek ten systematycznie się kurczy, przy czym nie jest to spowodowane jedynie wątłą siłą nabywczą, a raczej permanentnie zmieniającymi się regulacjami prawnymi, które zwykle są niekorzystnymi dla konsumenta: choćby limitowana możliwość odpisów VAT na samochody do celów prowadzenia działalności gospodarczej. Jestem jednak optymistą i uważam, ze polski rynek ma potencjał ok. pół miliona nowych pojazdów osobowychrocznie i powinien wchłonąć tę liczbę ok. 2010 roku. Segment premium, w którym oferujemy nasze marki takie jak Mercedes-Benz, smart, Chrysler czy Jeep, to nie jest – jak się często zdaje przyjmować - segment samochodów luksusowych, a zatem drogich, lecz segment aut oferujących value for Money czyli bezpieczeństwo, niezawodność, komfort i prestiż. Jeśli stosunek ceny auta do jego wartości funkcjonalnej i emocjonalnej jest korzystny, nie ma specjalnie problemu ze sprzedażą pojazdów w tym segmencie. Polski rynek rozwija się właśnie w kierunku segmentu Premium, który jest mniej chwiejny niż pozostała część rynku. Nasze marki i produkty dominują w bardzo wielu waznych segmentach rynku, że wspomnę jedynie Klasę S, która ma ponad 50 procent udziałów. Oczywiście segment pojazdów premium jest dużo większy na Zachodzie Europy, ta różnica wynosi ok. 25 procent, ale Polska pójdzie teżkiedyś śladem krajówzachodnich po akcesji do UE, czyli segment ten będzie rósł.

DaimlerChrysler Leasing Polska (DCL)

DCL wspiera sprzedaż wszystkich pojazdów produkowanych przez koncern DaimlerChrysler. DaimlerChrysler Leasing pozostaje od początku swojej działalności w Polsce w czołówce firm zajmujących się leasingiem ruchomości, a w szczególności środków transportu. W październiku tego roku firma zarządzana od samego początku przez Heinricha M. Webera obchodziła 10-lecie działalności w Polsce. Pomimo znacznej konkurencji ze strony dużych firm leasingowych oraz trudnej sytuacji na rynku samochodowym w 2006 roku DCL zawarł 2493 umowy leasingowe, uzyskując ponad 30 procent wzrostu w stosunku do wyników osiągniętych w ubiegłym roku.

Łączna wartość umów wyniosła prawie 352 miliony złotych. Portfel umów leasingowych na koniec roku obejmował ponad 8 tysięcy aktywnych umów o łącznej wartości ponad669milionów złotych. Tak dobre wyniki osiągane są dzięki zaangażowaniu i kompetencji niewielkiej liczby pracownikówskupionych w ośmiu działach: administracji umów, kredytowym, handlowym, ubezpieczeń, księgowości, kończenia umów, windykacji i operacji finansowych.

Najważniejszymproduktem firmy jest leasing operacyjny w złotych lub euro nowych i używanych pojazdów osobowych i ciężarowych produkowanych przez koncern DaimlerChrysler. Dzięki współpracy z renomowanymi towarzystwami ubezpieczeniowymi oferta finansowa może być rozszerzona opełne ubezpieczenie pojazdu zwyjątkowo szerokim zakresem ochrony w ramach bardzo korzystnych pakietów. Pełną wygodę i komfort w załatwianiu wszelkich formalności związanych z podpisaniem umowy zapewnia szeroka sieć dilerów Mercedes-Benz, Chrysler, Jeep, Dodge i smart w całej Polsce. Na miejscuu wybranego dilera można wybrać nie tylko pojazd ale również zapewnić sobie jego finansowanie. W celu usprawnienia i ograniczenia do minimum formalności związanych z przygotowaniem dokumentów wymaganych do podpisania umowy wprowadzono dla wielu typów pojazdów produkowanych przez koncern DaimlerChrysler tzw. uproszczone procedury. Korzystając z nich wystarczy dostarczyć tylko dokumenty rejestracyjne firmy, dokumenty tożsamości osób podpisujących oraz oświadczenie o dochodach.

Szczególnie z myślą o użytkownikach pojazdów ciężarowych przygotowana zostałaoferta Mercedes-Benz CharterWay. Łączy ona zalety leasingu operacyjnego, umowy serwisowej, pełnego pakietu ubezpieczeniowego i administrowania flotą pojazdów użytkowych w myśl hasła „Użytkuj zamiast kupować”. To wszystko za jedną, niezmienną ratę przez cały okres użytkowania pojazdu. CharterWay zwalnia przedsiębiorcę z ryzyka technicznego i ekonomicznego związanego z utrzymaniem i korzystaniem z parku samochodowego oraz zapewnia pełną dyspozycyjność posiadanych pojazdów.

DaimlerChryslerBank Polska S.A.

Pomimo ograniczonego zakresu działania skupionego wyłącznie na kredytowaniu pojazdów produkowanych przez koncern DaimlerChrysler, bank osiągnął znaczącą pozycję na rynku o czym świadczywielkość portfela obejmująca ponad 4300 umów o wartości prawie 260 milionów złotych. Tylko w 2006 roku zostało zawartych 2075 umów kredytowych na łączną kwotę 160,2 miliona złotych. Od początku Prezesem Firmy jest Heinrich. M. Weber. Aktualnie wbanku zatrudnione są 52 osoby.

Głównymi produktami banku są kredyty standardowe w złotych lub denominowane w euro oraz nowoczesny kredyt Plus 3 z równymi ratami i ostatnią, znacznie wyższą ratą balonową powodującą obniżenie miesięcznych rat. Również w kredycie finansowanie pojazdu może być rozszerzone o wartość ubezpieczenia, wyposażenia dodatkowego, ubezpieczenia kosztów napraw pogwarancyjnych czy nawet ubezpieczenia na życie. Atrakcyjność oferty kredytowej banku zwiększają dodatkowoorganizowane przy współpracy z DaimlerChrysler Automotive Polska, różnorodne akcje promocyjne na wybrane typy pojazdów.

Mając na uwadze przede wszystkim wygodę klientów wprowadzono dla wielu typów pojazdów uproszczoną procedurę akceptacji umów kredytowych umożliwiającą sprawne i szybkie załatwienie formalności związanych z umową bezpośrednio na miejscu u wybranego dilera. Szeroki zakres oferowanych usług finansowych oraz wysoka jakość produktów umożliwiły w 2006 rokuponad 10 procentowy wzrost ilości zawartych umów jak również wzrost portfela do ponad 4000 aktywnych umów.

DaimlerChrysler Fleet Management Polska

W chwili obecnej DCFM obsługuje 290 klientów, zarządza ponad 6 500 pojazdów i według danych Flota Monitor DCFM jest trzecią co do wielkości firmą na polskim rynku CFM z 11procentowym udziałem rynkowym.

Oferta firmy, skierowana jest do firm małych, średnich i dużych, zarówno polskich i zagranicznych. Obejmuje pełny zakres rozwiązań związanych z efektywnym zarządzaniem flotą, począwszy od planowania polityki flotowej i modelu finansowania, poprzez zakup pojazdów i obsługę serwisową, aż do kompleksowego zarządzania i administrowania flotą samochodową w celu zapewnienia sprawnego jej funkcjonowania przy jednoczesnej optymalizacji kosztów.

- DCFM to firma znana z jakości, doświadczenia i innowacyjności – mówi Paul Gogoliński, Prezes DCFM. Już od dwóch lat aktywnie dbamy o bezpieczeństwo naszych klientów i innych użytkowników dróg, głównie poprzez udział w unikalnym programie szkoleń dla użytkowników samochodów służbowych "Fleet Safety – bezpieczne auto firmowe" oraz w społecznej inicjatywie jaką jest "Partnerstwo dla bezpieczeństwa". Dodatkowo wszystkie nasze samochody oprócz apteczki, gaśnicy i trójkąta są również wyposażone w odblaskowe kamizelki bezpieczeństwa. Jednak nasze doświadczenie pokazuje jak dużo jest jeszcze do zrobienia, aby dbałość o bezpieczeństwo była na stałe wpisane w kulturę firm posiadających samochody służbowe.

Bez wątpienia polski rynek zarządzania flotą (Car Fleet Management) jest jeszcze przed fazą największego rozwoju. Nadal znajomość wynajmu długoterminowego, korzyści jakie ze sobą niesie i zakresu oferowanych usług jest niewielka, zwłaszcza wśród firm polskich. Właśnie tak potrzebne kształtowanie rozwoju branży flotowej, rozpowszechnianie wiedzy na temat outsourcingu flot oraz tworzenie standardów etycznych to główne cele Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów. DCFM jest członkiem założycielem Związku, który w chwili obecnej liczy 11 członków, a Paul Gogoliński jego Prezesem.

Wynikające z sytuacji rynkowej cele DCFM na rok 2007 tozmiany i rozwój produktów pod kątem potrzeb klientów, zwłaszcza firm z sektora MSP, przy jednoczesnym zapewnieniu kompetentnego i profesjonalnego doradztwa zarówno nowym jak i dotychczasowym klientom. Nadal firma będzie dbać o najwyższą jakość świadczonych usług i szeroko pojęte bezpieczeństwo swoich klientów.

Na początku roku DCFM wdroży nowy system informatyczny dedykowany dla firm zarządzających flotą samochodów. Nowoczesny system zapewni jeszcze bardziej efektywną obsługę klientów i użytkowanych przez nich samochodów oraz przyczyni się do podniesienia standardów świadczonych usług.

DCFM nie zapomina również o swoich pracownikach. Na rok 2007 zaplanowany został cykl szkoleń podnoszących kwalifikacje pracowników DCFM.

EvoBus Polska

Firma (w Polsce od 2000 r.) jest polską córką EvoBus GmbH, należącego do koncernu DaimlerChrysler AG, które odpowiada za produkcję, sprzedaż i serwis autobusów Mercedes-Benz i Setra. Jest niekwestionowanym liderem w segmencie autobusów turystycznych, gdzie obie marki, nieprzerwanie od kilku lat, mają ok. 40 procent udziałów w rynku.

W roku 2006 EvoBus Polska odniósł znaczący sukces w segmencie autobusów miejskich, zwiększając czterokrotnie swój dotychczasowy udział w tym rynku. Łącznie spółka sprzedała 104 autobusy Mercedes-Benz (74 miejskich, 29 turystycznych, 1 międzymiastowy) i 21 autobusów Setra oraz 70 autobusów używanych różnych marek. Łączne przychody spółki ze sprzedaży autobusów i części zamiennych wyniosły ponad 114 mln złotych.

Firma EvoBus Polska od roku 2003 jest nieprzerwanie partnerem akcji „Bezpieczny autokar”, prowadzonej przez Inspekcję Transportu Drogowego. Celem akcji jest podniesienie poziomu bezpieczeństwa podróżowania autobusami oraz zadbanie o stan techniczny pojazdów przewożących ludzi. EvoBus Polska od roku 2005 oferuje również profesjonalny trening bezpiecznej i ekonomicznej jazdy dla kierowców autobusów prowadzony przez doświadczonych trenerów z Niemiec. W tym czasie udało się przeszkolić ponad stu polskich kierowców z różnych firm przewozowych, prywatnych i państwowych.

DaimlerChrysler w Polce – firma społecznie odpowiedzialna

Wraz ze wzrostem znaczenia biznesu na skutek globalizacji, wzrasta oczekiwanie otoczenia większego zaangażowania w kwestie społeczne i kulturalne. „Biznes jest jedynie metodą. Natomiast celem jest zmienianie serc i umysłów” – twierdziła Margaret Thatcher.Społeczna odpowiedzialność biznesu jest integralną częścią strategii DCAP. Jako „good corporate citizen” firma wspiera inicjatywy w dziedzinie kultury, sportu i działań na rzecz społeczności lokalnych. Traktujemy to jako naszą powinność, a na dłuższą metę jako źródło przewagi konkurencyjnej i metoda podnoszenia reputacji firmy i wartości marki.

Sport

Mercedes-Benz jest oficjalnym sponsorem międzynarodowego turnieju tenisowego Idea (Orange) Prokom Open w Sopocie (od 2000 r.), rozgrywanego w cyklu turniejów ATP oraz międzynarodowego turnieju golfowego Mercedes-Trophy, organizowanego w kilkudziesięciu krajach. Marka wspiera też dwóch wybitnych polskich sportowców: Olimpijczyka Mateusza Kusznierewicza, mistrza olimpijskiego z 1996 roku w Atlancie i brązowego medalistę z Aten w żeglarstwie w klasie Finn, oraz niepełnosprawnego sportowca Bogdana Króla, wyśmienitego maratończyka na wózku, wielokrotnego mistrza Polski i Europy, triumfatora biegu na 5000 metrów podczas Igrzysk Paraolimpijskich w Atlancie w 1996 roku i dwukrotnego zwycięzcę Maratonu Nowojorskiego.

Społeczeństwo

DaimlerChrysler Automotive Polska wspólnie z DaimlerChrysler Fleet Management sączłonkami założycielami Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego, iicjatywie powstałej pod patronatem Banku Światowego, Narodowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Global Road Safety Partnership (GRSP), skupiającej firmy zdecydowane aktywnie wesprzeć wysiłki rządu i policji na rzecz poprawy bezpieczeństwa drogowego rozpoczynając działania prewencyjne od siebie i swoich pracowników (30% wypadków spowodowanych jest przez kierowców samochodów firmowych). Pierwszym efektem jest wydanie przewodnika „Bezpieczna flota – standardy bezpieczeństwa w zarządzaniu samochodami służbowymi” (luty 2006). Prezesem Partnerstwa jest Ewa Łabno-Falęcka.