• Po przegranym kontrakcie na dostawy taksówek do Nowego Jorku Ford znów próbuje rywalizować z Nissanem
  • Amerykańskie przedsiębiorstwa taksówkowe otrzymają ofertę na model z silnikiem diesla o pojemności 1.5 l
  • Do wyboru będzie także wersja hybrydowa zbudowana w oparciu o policyjną wersję Forda Fusion

Oszczędna taksówka to według Forda model hybrydowy albo wyposażony w silnik…diesla. Specjalnie z myślą o przedsiębiorstwach przewozowych w USA Ford przygotował nową gamę modeli, które mają być nie tylko specjalnie przygotowane do charakterystycznego trybu eksploatacji ale także bardziej oszczędne od dotychczas używanych taksówek.

Korporacje otrzymały dwie propozycje: całkowicie nową wersję popularnego modelu Fusion (w Europie znany pod nazwą Mondeo) oraz model Transit Connect z wysokoprężną jednostką ECOBlue o pojemności 1.5 litra. Co ciekawe oszczędniejsza jest wersja hybrydowa.

Według szacunków Forda zasięg diesla wynosi co najmniej 30 mil na jednym galonie. Innymi słowy na pokonanie ok 48 km samochód zużyje 3.78 l paliwa. W przybliżeniu zatem mały diesel powinien spalić ok 7.5 l na 100 km w cyklu mieszanym.

Transit Connect Taxi

Jednostkę wysokoprężną zainstalowano w modelu Transit Connect. Ford chwali się, że w porównaniu z popularnym wśród taksówkarzy Nissanem NV200 Transit Connect jest przestronniejszy. Do wykorzystania jest przestrzeń ładunkowa o wielkości ponad 60 metrów sześciennych. Porównanie z Nissanem nie jest przypadkowe. Model japońskiej firmy wygrał bowiem kilka lat temu kontrakt na dostawę floty pojazdów dla sieci taksówek w Nowym Jorku.

Wyniki dla odmiany hybrydowej są nieco lepsze. Samochód powinien przejechać ok 38 mil w cyklu mieszanym. A to oznacza przybliżony zasięg 61 km na jednym galonie. Zużycie paliwa na 100 km powinno zatem wynieść ok. 6.2 l. Co ciekawe konstrukcję samochodu oparto na policyjnej wersji Police Responder Hybrid, w której zastosowano wiele komponentów o podwyższonej wytrzymałości (m.in. zawieszenie, hamulce, stalowe felgi oraz wnętrze wyłożone winylem).