Teraz ofensywa samochodów "made in China" rozpoczyna się na dobre. Istnieją niezbędne dokumenty, zaplecze serwisowe oraz… atrakcyjnie niskie cenniki.

Pod koniec ubiegłego roku w Polsce zadebiutowała marka Dongfeng. Wyłącznym importerem i dystrybutorem jej pojazdów została warszawska firma Auto-Porada. Sieć sprzedaży Dongfenga liczy już 10 salonów. Plany zakładają dostarczenie klientom przynajmniej 300 samochodów, jak również dalszą rozbudowę sieci dystrybucji.

Jednym z modeli w ofercie jest 7-osobowy Mini Bus. Wyposażenie standardowe pojazdu obejmuje ABS, radioodtwarzacz, światła przeciwmgielne oraz klimatyzację. Samochód występuje w dwóch wersjach silnikowych. Mini Busy z litrowym motorem będą sprowadzane na specjalne życzenie klienta - głównie z powodu mizernych parametrów jednostki napędowej, która rozwija 48 KM i 75 Nm, umożliwiając rozpędzenie się do 105 km/h. Samochód wyceniono na 44 tysiące złotych.

Niewiele więcej, bo 47 tysięcy kosztuje 7-osobowy Mini Bus z silnikiem 1.3. W tym przypadku kierowca ma już do dyspozycji przyzwoite 82 KM i 103 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 135 km/h. W obu wersjach średnie zużycie paliwa jest zbliżone - nie przekracza 8 l/100km.

Moc z centralnie umieszczonego silnika trafia na tylną oś. W gamie Dongfenga znajduje się także wariant z napędem na wszystkie koła. Nie wykluczone, że w późniejszym czasie będzie dostępny również w Polsce. Mini Busem Dongfenga interesują się przede wszystkim niewielkie firmy, których działalność ogranicza się do terenów dużych miast. W gąszczu ulic auto o długości 3,8 metra powinno spisywać się doskonale. Przedstawiciele firmy Auto-Porada deklarują, że zebrali już pierwsze zamówienia.

Jakość wykonania Mini Busa pozostawia oczywiście wiele do życzenia, podobnie jak precyzja montażu. Czas pokaże, czy samochód nie będzie trapiony przez awarie. Standard wykonania podzespołów mechanicznych może okazać się mocną stroną Dongfenga. Warto wiedzieć, że fabryki należące do koncernu Dongfeng dostarczają na chiński rynek m.in. Citroena C5, Hondę Civic i CR-V oraz Nissana Teana.

Na polskim rynku w segmencie 7-osobowych samochodów Dongfeng ma tylko jednego konkurenta - Logana MCV, który z "klimą" kosztuje 43 tysiące złotych. Czy wystarczy to, by przekonać do egzotycznego przybysza klientów w Polsce?