- Dongfeng to nowa chińska marka, która zadebiutowała na polskiej ziemi. I to od razu z czterema modelami
- Jest małe miejskie auto, dwa SUV-y i coś klasycznego. Każdy samochód ma bardzo ciekawą angielską nazwę
- I co ważne z naszej polskiej perspektywy, większość aut ma pod maską benzynowy silnik. Tylko mały Box to elektryk
- Ceny? Jak to u Chińczyków bardzo atrakcyjne. Elektryczny Box startuje od 99 tys. zł. Tak samo jak Shine z turbodoładowanym 1.5 pod maską
- Na dole artykułu znajdziecie nasze zdjęcia wszystkich czterech modeli ze stoiska w Poznaniu
Rynek od miesięcy czekał na potwierdzenie tej informacji. Wreszcie dziś nadszedł ten dzień, kiedy razem z Dongfeng Motor Group mówimy oficjalnie 欢迎你们 (huānyíng nǐmen, czyli witamy was). Wspólnie z chińskim partnerem zbudowaliśmy dla polskich klientów nie tylko najbogatsze portfolio modelowe, ale także ofertę najpełniej odpowiadającą ich oczekiwaniom. Są w niej samochody kosztujące mniej niż 100 tysięcy złotych i takie za kilkaset, są elektryki, elektryki z range extenderem, hybrydy oraz auta spalinowe. Są rasowe 4x4, SUV-y i energiczne małe samochody miejskie. Wszystkie bogato wyposażone w najnowsze technologie, bardzo dobrze wykonane i niezawodne
- zapowiada odważnie Robert Żarkowski, zarządzający spółką AFG Motors. Te trzy litery mogą wam mało mówić, ale za nimi kryje się Auto Fus Group, a więc jedna z największych i najpoważniejszych grup dealerskich. Najbardziej kojarzy się chyba z BMW, ale Auto Fus odpowiada też za ściąganie do Polski takich marek jak Rolls-Royce, Aston Martin czy McLaren.
Z chińską motoryzacją też AFG miało już do czynienia, ponieważ to oni sprowadzili do Polski markę Voyah. To samochody klasy premium z elektrycznym napędem. Dongfeng to ten sam koncern, ale auta znacznie przystępniejsze cenowo, a także nie tylko elektryczne, co w Polsce ma duże znaczenie.
Przeczytaj także: Chińczycy atakują "szokującymi" cenami i ogromem modeli. Byłem na Poznań Motor Show 2025. Długo nie pójdę na chińczyka
Dongfeng w Polsce. Na start cztery modele. Wszystkie mają ciekawe nazwy
W Poznaniu w miniony weekend zwiedzający mogli obejrzeć: Pudełko, Maga, Wielkiego i Lśniącego. Oczywiście trochę żartuje i nikt nie zdecydował się na przetłumaczenie na polski bardzo ciekawie dobranych angielskich nazw, jakie mają debiutujące u nas modele. Są cztery:
- Dongfeng Box to mały elekryk o długości 4,03 m i z bagażnikiem o pojemności 326 l. Napędza go silnik elektryczny o mocy 95 KM, a akumulator ma 42,3 kWh. Deklarowany zasięg wg WLTP to 310 km. Osiągi? 12,5 s do setki.
- Dongfeng Huge to mierzący 4,71 m spory SUV z napędem spalinowym. Ma pod maską benzynowy silnik 1.5 Turbo o mocy 204 KM. Przyspiesza od 0 do 100 km na godz. w 11,5 s, a deklarowane zużycie paliwa to siedem l na 100 km.
- Dongfeng Mage to też SUV, ale trochę mniejszy, bo ma 4,65 m długości. To chyba ta bardziej sportowa propozycja. Pod maską pracuje silnik o groźnej nazwie Mach Power 1.5 Turbo o mocy 201 KM. Przyspieszenia nie podano. Wiemy za to, że deklarowane zużycie paliwa to 7,2 l na 100 km.
- Dongfeng Shine ma znacznie bardziej klasyczne nadwozie i mierzy 4,67 m. On też korzysta z napędu Mach Power 1.5 Turbo, ale om mocy 195 KM. Ma zużywać 6,2 l na 100 km i przyspieszać do 100 km na godz. w 11,5 s.
Ile kosztują samochody Dongfeng? Mamy wyjściowe ceny
- Dongfeng Box - od 99 900 zł
- Dongfeng Huge - od 149 tys. 000 zł
- Dongfeng Mage - od 123 tys. 900 zł
- Dongfeng Shine - od 99 900 zł
Czy Dongfeng będzie miał w Polsce salony sprzedaży?
Dowiedzieliśmy się, że pierwszy polski salon i serwis Dongfenga zostanie już wkrótce otwarty w Warszawie. Kolejne powstaną w innych miastach. Za rozwój ogólnopolskiej sieci dealerów oraz ASO, odpowiada AFG Motors.
Plany są bardzo ambitne. AFG zapowiada, że do końca tego roku celuje w kilkanaście punktów w całej Polsce. Myśli też o mniejszych miastach o ludności 60 tys. mieszkańców, żeby nowa chińska marka była jak najbliżej klientów.