Droga Czerwona to trasa, która ma zapewnić bezpośrednie połączenie Portu Gdynia z istniejącymi drogami, w tym z trasą ekspresową S6. Dwujezdniowy odcinek ma prowadzić z Portu Gdynia do węzła Gdynia Chylonia (do skrzyżowania ul. Morskiej z Obwodnicą Trójmiasta).

Powodem jej powstania są ograniczenia nośności istniejącej już Trasy Kwiatkowskiego, która nie zapewnia dobrego połączenia dla ruchu ciężkiego z portem. Powstająca Droga Czerwona wg zapewnień GDDKiA nie będzie miała takich ograniczeń. Trasa ta ma poprawić dostępność do portu od strony lądu, co ma przełożyć się na zwiększenie jego możliwości przeładunkowych i rozwojowych.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Droga Czerwona powstanie w standardzie wymaganym dla drogowej sieci TEN-T - Transeuropejskiej Sieci Transportowej. Wybudowana zostanie jako droga główna ruchu przyspieszonego. Z siecią dróg łączyć się będzie poprzez pięć węzłów drogowych. W ramach Drogi Czerwonej powstanie także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.

Łączna długość trzech odcinków, które mają powstać, to 9 km. Realizacja przewidziana jest na lata 2022-2025. Łączna wartość budowy to ok. 2,7 mld zł.