Auto Świat Wiadomości Aktualności Trzy miesiące zajęła naprawa DK94 po powodzi. Położono płyty zamiast asfaltu

Trzy miesiące zajęła naprawa DK94 po powodzi. Położono płyty zamiast asfaltu

Po miesiącach oczekiwania i prac remontowych kierowcy mogą odetchnąć z ulgą – od 16 grudnia droga krajowa nr 94 w Skorogoszczy jest ponownie w pełni przejezdna. Zniszczenia wywołane przez wrześniową powódź były na tyle poważne, że dopiero teraz udało się przywrócić ruch w obu kierunkach.

Droga DK94 w Skorogoszczy naprawiona po powodziach
GDDKiA
Droga DK94 w Skorogoszczy naprawiona po powodziach
  • Droga krajowa nr 94 w Skorogoszczy jest ponownie w pełni przejezdna po wrześniowej powodzi
  • Zniszczenia spowodowane powodzią uniemożliwiły ruch w obu kierunkach przez trzy miesiące
  • Naprawy po powodziach woj. opolskim wynoszą 260 mln zł

Kiedy fala powodziowa spustoszyła region, nikt nie przypuszczał, że skutki kataklizmu odczują kierowcy aż tak długo. Zalana i podmyta droga, zapadnięte jezdnie w okolicach mostów – to obraz, który utkwił w pamięci mieszkańców. W końcu po pierwszych działaniach naprawczych, które umożliwiły ruch w jednym kierunku, dziś droga w pełni wraca do użytku w dwóch kierunkach.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Droga przejezdna, ale nie jest naprawiona

Jednak to, że droga jest przejezdna, nie oznacza, że jest w pełni sprawna. Zima wymusiła zastosowanie tymczasowych rozwiązań. Płyty drogowe zastąpiły warstwę bitumiczną, na którą trzeba poczekać do wiosny.

Wystąpienie Nysy Kłodzkiej z koryta rzeki spowodowało zalanie, podmycie drogi i zapadnięcie jezdni w okolicy dwóch obiektów mostowych w ciągu DK94, w pobliżu skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 458 prowadzącą do Lewina Brzeskiego. Uszkodzeniu uległa konstrukcja drogi oraz nasypy, co uniemożliwiło ruch pojazdów. Pod koniec września zamontowano tymczasowy most wojskowy MS-20, który umożliwił przejazd służbom oraz okolicznym mieszkańcom.

260 mln zł na naprawy infrastruktury po powodzi

Eksperci z Instytutu Badawczego Dróg i Mostów wzięli pod lupę stan infrastruktury po powodziach. Wyniki nie napawają optymizmem – zniszczenia dotknęły nie tylko jezdnie, ale również szereg innych elementów infrastruktury. Koszty napraw w woj. opolskim wyniosą ok. 260 mln zł, a największe wyzwanie stanowi odbudowa mostu w Głuchołazach.

Otwarcie drugiego pasa na DK94 to jedno z wydarzeń normalizujących sytuację, jednak przed służbami jeszcze wiele pracy.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków