Logo
WiadomościAktualnościTrzy miesiące zajęła naprawa DK94 po powodzi. Położono płyty zamiast asfaltu

Trzy miesiące zajęła naprawa DK94 po powodzi. Położono płyty zamiast asfaltu

Po miesiącach oczekiwania i prac remontowych kierowcy mogą odetchnąć z ulgą – od 16 grudnia droga krajowa nr 94 w Skorogoszczy jest ponownie w pełni przejezdna. Zniszczenia wywołane przez wrześniową powódź były na tyle poważne, że dopiero teraz udało się przywrócić ruch w obu kierunkach.

Droga DK94 w Skorogoszczy naprawiona po powodziach
GDDKiA
Droga DK94 w Skorogoszczy naprawiona po powodziach
  • Droga krajowa nr 94 w Skorogoszczy jest ponownie w pełni przejezdna po wrześniowej powodzi
  • Zniszczenia spowodowane powodzią uniemożliwiły ruch w obu kierunkach przez trzy miesiące
  • Naprawy po powodziach woj. opolskim wynoszą 260 mln zł
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Kiedy fala powodziowa spustoszyła region, nikt nie przypuszczał, że skutki kataklizmu odczują kierowcy aż tak długo. Zalana i podmyta droga, zapadnięte jezdnie w okolicach mostów – to obraz, który utkwił w pamięci mieszkańców. W końcu po pierwszych działaniach naprawczych, które umożliwiły ruch w jednym kierunku, dziś droga w pełni wraca do użytku w dwóch kierunkach.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Kiedy droga DK94 stała się ponownie przejezdna?
Jakie tymczasowe rozwiązania zastosowano na drodze DK94?
Ile wynoszą koszty napraw infrastruktury po powodzi w woj. opolskim?
Jakie zniszczenia spowodowała powódź na DK94?

Droga przejezdna, ale nie jest naprawiona

Jednak to, że droga jest przejezdna, nie oznacza, że jest w pełni sprawna. Zima wymusiła zastosowanie tymczasowych rozwiązań. Płyty drogowe zastąpiły warstwę bitumiczną, na którą trzeba poczekać do wiosny.

Wystąpienie Nysy Kłodzkiej z koryta rzeki spowodowało zalanie, podmycie drogi i zapadnięcie jezdni w okolicy dwóch obiektów mostowych w ciągu DK94, w pobliżu skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 458 prowadzącą do Lewina Brzeskiego. Uszkodzeniu uległa konstrukcja drogi oraz nasypy, co uniemożliwiło ruch pojazdów. Pod koniec września zamontowano tymczasowy most wojskowy MS-20, który umożliwił przejazd służbom oraz okolicznym mieszkańcom.

260 mln zł na naprawy infrastruktury po powodzi

Eksperci z Instytutu Badawczego Dróg i Mostów wzięli pod lupę stan infrastruktury po powodziach. Wyniki nie napawają optymizmem – zniszczenia dotknęły nie tylko jezdnie, ale również szereg innych elementów infrastruktury. Koszty napraw w woj. opolskim wyniosą ok. 260 mln zł, a największe wyzwanie stanowi odbudowa mostu w Głuchołazach.

Otwarcie drugiego pasa na DK94 to jedno z wydarzeń normalizujących sytuację, jednak przed służbami jeszcze wiele pracy.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium