Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otworzyła oferty w przetargu na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S17 Tomaszów Lubelski — Hrebenne. To ostatni z trzech planowanych fragmentów tej drogi pomiędzy Zamościem i przejściem granicznym z Ukrainą.

Odcinek S17 Tomaszów Lubelski — Hrebenne Foto: GDDKiA
Odcinek S17 Tomaszów Lubelski — Hrebenne

Trzeci z zaplanowanych odcinków będzie miał 17,5 km długości i zacznie się za węzłem Tomaszów Lubelski Południe na przecięciu z obecną drogą krajową. Następnie omijając ją po zachodniej stronie, a także omijając Lubyczę Królewską, dalej będzie prowadziła korytarzem obecnej DK17. Zakończenie nowo wybudowanej drogi ekspresowej zaplanowano na włączeniu do już istniejącej obwodnicy Hrebennego.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo:

Budżet przygotowany na realizację tej inwestycji wynosi 664,8 mln zł. Przed rozpoczęciem prac budowlanych zwycięzca przetargu będzie musiał wykonać projekt budowlany, a także uzyskać od wojewody lubelskiego decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Jak przekazała GDDKiA, o ZRID będzie starała się jedna z ośmiu firm, które zgłosiły chęć wybudowania tego fragmentu drogi S17:

  • Budimex — ok. 598 3 mln zł;
  • Kolin İnşaat Turizm Sanayi Ve Ticaret — ok. 603,3 mln zł;
  • konsorcjum firm Porr (lider), Antex II (partner) — ok. 624,5 mln zł;
  • konsorcjum firm Mostostal Warszawa (lider), Acciona Construcción (partner) — ok. 655,6 mln zł;
  • Stecol Corporation — ok. 683, 1 mln zł;
  • konsorcjum firm NDI (lider), NDI Sopot, SP Sine Midas Stroy, SP Sine Midas Stroy Oddział w Polsce, Fabe Polska (partnerzy) — ok. 711 mln zł;
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor — ok. 713, 4 mln zł;
  • Mota-Engil Central Europe — ok. 739,5 mln zł.