Zadaniem wykonawcy 22 km drogi ekspresowej S19 jest zaprojektowanie i wybudowanie trasy. Na zakończenie prac firma ma 36 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych w czasie trwania robót budowlanych, co oznacza to, że trasa powinna być przejezdna w I połowie 2026 r. Inwestycja jest realizowana w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych.
Ten odcinek Via Carpatii na początkowym fragmencie o długości około 3 km będzie przebiegał w śladzie obecnej drogi krajowej nr 19. Później poprowadzony zostanie nowym korytarzem, omijając od zachodniej strony Kąkolewnicę. Na odcinku planowane są dwa węzły — Kąkolewnica i Radzyń Podlaski Północ. Ponadto będą cztery mosty, 11 wiaduktów, sześć przejść dla zwierząt dużych i średnich, dziewięć przepustów z przejściem dla zwierząt małych oraz drogi dojazdowe i lokalne.
- Przeczytaj także: Nietypowe znaleziska na planowanej trasie S19 Via Carpatia
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoDroga S19: 200 km trasy w województwie lubelskim
Droga ekspresowa S19 będzie miała w województwie lubelskim docelowo około 200 km. Na tę chwilę otwarte dla kierowców są odcinki o łącznej długości 94 km.
W lutym 2022 r. rozpoczęła się realizacja S19 od granicy województwa mazowieckiego i lubelskiego do Międzyrzeca Podlaskiego, w kwietniu br. została podpisana umowa na zaprojektowanie i budowę drugiej jezdni obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej. Wyłoniony jest także wykonawca 18-kilometrowego odcinka Radzyń Podlaski – Kock, a na odcinku Lubartów — Lublin opracowywana jest dokumentacja niezbędna do złożenia wniosku o decyzję zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.
W realizacji jest 67 km, a w przetargu 34 km drogi S19.