Jak wygląda zagospodarowanie dostępnych technologii w klasach samochodow? Najmniejsze auta skorzystają z napędu wyłącznie elektrycznego. Ich akumulatory będzie trzeba ładować z zewnętrznego źrodła, a ze względu na typowo miejski charakter tych pojazdow zasięg wystarczy do większości zastosowań. Być może pojazdy te będą wyglądały tak jak FT-EV – koncepcyjne auto zbudowane w oparciu o platformę Toyoty iQ. Jego silnik elektryczny ma moc nieco ponad 60 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 160 Nm przy 2690 obr./min. To wystarcza do osiągnięcia prędkości maksymalnej 110km/h, a zgromadzona w akumulatorach energia zapewnia zasięg 80 km przy zerowej emisji zanieczyszczeń.Ciekawe, czy dla zapominalskich, ktorzy nie zdążą zatankować prądu przed wyjazdem, pojawią się firmy oferujące awaryjne doładowanie baterii na trasie,zanim powstanie wystarczająca liczba punktow ładowania.Dla największych pojazdow Toyota rozwija koncepcję ogniw paliwowych wprowadzoną na rynek już w 2002roku w pierwszym na świecie aucie tego typu o nazwie FCHV. Model następnej generacji może przejechać dystans aż 830 km na jednym tankowaniu wodoru, dzięki zmagazynowaniu gazu w zbiornikach pod ciśnieniema ż 70 MPa. Auto jest też gotowe do eksploatacji w zimnym klimacie. Modele, mieszczące się pomiędzy dużymiS UV-ami oraz miejskim iQ, najprawdopodobniej skorzystają z technologii hybrydowej znanej z Priusa,czego dowodem jest wprowadzany właśnie na rynek Auris HSD. Wersje benzynowe i dieslowskie mają być na razie produkowane rownolegle.