Auto Świat Wiadomości Aktualności Euro NCAP 2009: Mazda 6 - prymus w zakresie ochrony dzieci

Euro NCAP 2009: Mazda 6 - prymus w zakresie ochrony dzieci

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Podczas zderzenia czołowego kabina pozostała stabilna, chociaż doszło do naderwania spawu pomiędzy słupkiem A i wspornikiem pod deską rozdzielczą

Euro NCAP 2009: Mazda 6 - prymus w zakresie ochrony dzieci
Auto Świat
Euro NCAP 2009: Mazda 6 - prymus w zakresie ochrony dzieci

Słupek kierownicy i dolna część konsoli centralnej są relatywnym zagrożeniem dla kolan kierowcy. Podobne ryzyko grozi w czasie kontaktu kolan pasażera z pokrywą schowka. Testowana Mazda nie była wyposażona w airbag kolanowy.

Ochrona klatki piersiowej w czasie uderzenia bokiem w słup została oceniona jako słaba, ponieważ żebra wystawione były wysokiemu obciążeniu. Przy zwykłym uderzeniu bocznym Mazda6 zapewnia umiarkowaną ochronę klatki piersiowej i dobrą ochronę pozostałych części ciała.

Standardowe fotele z tapicerką z tkaniny zapewniają zaledwie graniczną ochronę szyi podczas uderzenia w tył pojazdu.

Euro NCAP 2009: Kategoria 1 - Ochrona dorosłych pasażerów
UderzenieCzołoweBoczneSłupOd tyłuRazem
Jednostkapunkty%punkty%punkty%punkty%punkty%
Ochrona dorosłych pasażerów12,377%7,796%5,670%2,153%2877%

Ochrona dzieci

W testach ochrony trzyletniego dziecka Mazda uzyskała maksymalną ilość punktów. Od wyniku dla 1,5-rocznego dziecka potrącono jedynie jedną dziesiątą punktu.

Poduszkę powietrzną pasażera można wyłączyć, tak więc na przednim fotelu można umieścić fotelik tyłem do kierunku jazdy. Wymagania Euro NCAP w zakresie informowania o aktualnym stanie aktywności poduszki nie zostały jednak spełnione. Obecność uchwytów ISOFIX na skrajnych siedzeniach tylnej kanapy nie jest jasno wyznaczona.

Euro NCAP 2009: Kategoria 2 - Ochrona dzieci
TestTesty dynamiczneOznakowanieMocowanieFoteliki - razemRazem
Jednostkipunkty%punkty%punkty%--punkty%
1,5-roczne11,999%4100%2100%17,999%--
3-letnie12100%4100%2100%18100%--
Pojazd-432%
Ochrona dzieci-4082%

Ochrona pieszych

Ochrona nóg pieszego podczas kontaktu ze zderzakiem Mazdy6 jest dobra. Wynik pogarsza słabsza ochrona prawie całej powierzchni maski silnika podczas kontaktu głowy pieszego. Ochrona podczas uderzenia głowy dziecka o maskę silnika jest graniczna.

Euro NCAP 2009: Kategoria 3 - Ochrona pieszych
TestGłowaMiednicaNogiRazem
Jednostkipunkty%punkty%punkty%punkty%
Ochrona pieszych10,142%1,525%6100%1849%

Systemy asystujące

System stabilizacji jest częścią wyposażenia podstawowego Mazdy6 we wszystkich krajach Europy. Razem z sygnalizacją niezapiętych pasów dla obu przednich i dwóch tylnych siedzeń wyposażenie bezpieczeństwa odpowiada kryteriom Euro NCAP. Z powodu niedostatecznie pracującej sygnalizacji na tylnej kanapie przyznano punkty tylko za przednie fotele, za ogranicznik prędkości nie przyznano żadnych punktów, gdyż nie był on w aucie obecny.

Euro NCAP 2009: Kategoria 4 - Systemy asystujące
-Ogranicznik prędkościSystem stabilizacjiSygnalizacja niezapiętych pasówRazem
-punkty%punkty%punkty%punkty%
Systemy asystujące00%3100%267%571%

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Mazda6 uzyskała według nowej metodyki Euro NCAP pięć gwiazdek. Testowany samochód miał nadwozie typu liftback z kierownicą po prawej stronie. Pod maską znajdował się silnik benzynowy 2,0 l połączony z wyposażeniem Exclusive/Active/TS (nazwa zależna od rynku). Masa własna auta wynosiła 1424 kg.

Euro NCAP 2009 - Podsumowanie wyników
Kategoria1234Razem
NazwaOchrona dorosłychOchrona dzieciOchrana pieszychSystemy asystująceŚrednia ważona
Jednostkipunkty%punkty%punkty%punkty%%
Wyniki2981%3980%1234%571%70%
Liczba gwiazdek*****

Nowa metodyka w skrócie

Według nowej metodyki testowany samochód musi uzyskać odpowiednią część z maksymalnej ilości punktów (średnia ważona wszystkich 4 kategorii, patrz ostatni słupek tabelki), ale również odpowiednią część punktów w poszczególnych kategoriach. Konkretne wartości zostały podane w poniższej tabelce. Kategoria 1 (Ochrona dorosłych) tworzy według nowej metodyki 50 % końcowego wyniku, kategoria 2 (Ochrona dzieci) 20 %, kategoria 3 (Ochrona pieszych) również 20 %, a kategoria 4 (Systemy asystujące) pozostałych 10 %.

Procentowa wartość maksymalnej puli punktów potrzebna do uzyskania gwiazdek (2009)
2009Ochrona dorosłychOchrona dzieciOchrona pieszychSystemy asystująceŚrednia ważona
*****75%70%25%60%70%
****60%55%15%40%55%
***30%30%10%25%45%
**25%25%5%15%35%
*15%15%0%5%20%
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków