Auto Świat Wiadomości Aktualności Euro NCAP: czy Dacia oszczędza na bezpieczeństwie?

Euro NCAP: czy Dacia oszczędza na bezpieczeństwie?

Organizacja Euro NCAP opublikowało wyniki kolejnych testów zderzeniowych nowych modeli samochodów. Niemal wszystkie pojazdy z testowanej piętnastki otrzymały maksymalne noty, wyjątkiem jest Dacia Lodgy, która uzyskała tylko trzy gwiazdki

Euro NCAP: czy Dacia oszczędza na bezpieczeństwie?
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Euro NCAP: czy Dacia oszczędza na bezpieczeństwie?

Budżetowy van Dacii wypadł poniżej średniej we wszystkich kategoriach: ochrona dorosłych pasażerów – 72 proc., ochrona dzieci – 77 proc., ochrona pieszych – 44 proc., pokładowe systemy bezpieczeństwa – 29 proc. (w wyposażeniu standardowym Lodgy nie ma ESP).

Po zderzeniu czołowym słupek A został mocno zdeformowany, a część dachu została wygięta. W przypadku zderzenia bocznego do myślenia daje przemieszczenie się kierowcy prawie na miejsce pasażera. Słabe oceny najlepiej obrazuje poniższy materiał wideo.

Na tle Dacii Lodgy pozostałe 14 samochodów wypadło nieporównywalnie lepiej. Próbom zderzeniowym poddano: Fiata 500L, Forda Fiestę, Forda Kugę, Hyundaia Santa Fe, Mercedesa Klasy A, Mitsubishi Outlandera, Opla Mokkę, Seata Leona, Seata Toledo, Skodę Rapid, Subaru Forestera, Range Rovera i Volvo V60 Plug-In Hybrid.

Oto lista wszystkich wyników listopadowych crash testów:

Euro NCAP: czy Dacia oszczędza na bezpieczeństwie?
Euro NCAP: czy Dacia oszczędza na bezpieczeństwie?Żródło: Auto Świat
Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji