Toyota Corolla została przetestowana jako sedan oraz hatchback i obie wersje miały taki sam 5-gwiazdkowy wynik. W tej samej kategorii znajdziemy Renault Clio V oraz Mazdę 3. Oba wypadły wyjątkowo dobrze w testach ochrony osób dorosłych i dzieci. To pokazuje, że nieduże samochody też potrafią zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa.
Nowy Volkswagen T-Cross to mały crossover bazujący pod względem technicznym na testowanym w 2017 roku VW Polo. Już Polo zapewnia może mieć funkcji związanych z bezpieczeństwem, ale T-Cross idzie o krok dalej bowiem na pokładzie można mieć utrzymanie pasa ruchu.
Michiel van Ratingen, Sekretarz Generalny Euro NCAP: „Cieszy przede wszystkim to, że wszyscy producenci dobrze sobie radzili, niezależnie od rodzaju układu napędowego lub klasy testowanych pojazdów. Nowe samochody na rynku nadal oferują bardziej zaawansowane technologie, systemy, które jeszcze kilka lat temu nie były brane pod uwagę nawet jako opcje.
Producenci pojazdów muszą reagować na wszelkie oczekiwania konsumentów, ale wyposażenie aut w elementy podnoszące bezpieczeństwo jest nadal pomijane w zależności od kondycji danego rynku. Na szczęście w większości europejskich krajów najważniejsze elementy zapewniające bezpieczeństwo są standardem w najlepiej sprzedających się samochodach. ”
Ochrona dorosłych – 98 proc., dzieci – 87 proc., pieszych – 81 proc., systemy bezpieczeństwa – 73 proc.
Ochrona dorosłych – 96 proc., dzieci – 89 proc., pieszych – 72 proc., systemy bezpieczeństwa – 75 proc.