Komentując wynik Lexusa Euro NCAP podkreślił maksymalny możliwy wynik w teście podczas zderzenia bocznego, dobrą ochronę kolan przez poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera przedniego fotela oraz wysoki poziom ochrony przed urazami odcinka szyjnego kręgosłupa.
W teście ochrony dzieci, IS zdobył maksymalna ilość punktów zarówno dla dzieci 18 miesięcznych jak i trzyletnich.
W kategorii ochrony pieszych, IS zdobył najlepszy wynik spośród wszystkich dużych rodzinnych samochodów jakie były testowane przez organizację Euro NCAP, głównie dzięki nowatorskiemu systemowi pop-up hood i konstrukcji zderzaka. Ten system sprawia, że na sygnał z czujników zamontowanych w przednim zderzaku maska unosi się, zwiększając tym samym dystans między uginającą się blachą a twardymi elementami w komorze silnika i pochłaniając część energii uderzenia.
Dzięki bardzo sztywnej, absorbującej uderzenia konstrukcji nadwozia i szerokiej gamie aktywnych i pasywnych systemów ochrony, IS może zapewnić najlepszy możliwy poziom bezpieczeństwa we wszystkich sytuacjach drogowych.
Należy do nich m.in. wyjątkowy zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM), zastosowany już w poprzednim modelu IS, ale wzbogacony o funkcje bezpieczeństwa czynnego takich jak wyrafinowany system ochrony przedzderzeniowej - Pre-Collision System (PCS), Blind Spot monitor (BSM) – system monitorowania martwego pola, nowy Rear Cross Traffic Alert (RCTA) – ostrzeżenie o pojazdach nadjeżdżających z kierunku poprzecznego, automatycznym włączaniem i wyłączaniem świateł drogowych - (AHB), sygnalizacji opuszczenia pasa ruchu (LDA) i system ostrzegania o spadku ciśnienia w oponach (TPWS).
Lexus IS wyposażony jest standardowo w 8 poduszek powietrznych, w tym dla kierowcy i pasażera z przodu, w poduszki chroniące kolana oraz napinacze pasów.