Spośród 28 europejskich rynków zaledwie cztery zdołały przełamać dominującą złą passę, przy czym tylko rynek niemiecki odnotował dwucyfrowy procentowy wskaźnik wzrostu sprzedaży sumarycznej. W Niemczech przybyło od początku roku 1 247 716 nowych aut osobowych, o 18,4% więcej niż rok wcześniej, w tym prawie 380 tysięcy sztuk to sprzedaż kwietniowa (+19,4%). Drugim pod względem wielkości rynkiem europejskim są Włochy, gdzie tegoroczna sprzedaż wyniosła 728 167 sztuk i jest o 16,3% mniejsza niż przed rokiem (w kwietniu 188 tys. aut, -7,5%), a trzecim - Francja. Na rynku francuskim tendencja spadkowa pogłębiła się w stosunku do sytuacji sprzed miesiąca: wynik sumaryczny 689 931 sprzedanych aut to o 4,8% mniej niż w ub. roku (w kwietniu 184,5 tys. aut, -7,1%), podczas gdy na koniec I kwartału spadek wynosił 3,9% w skali roku.

Jeszcze bardziej drastyczne spadki odnotowały dwa kolejne rynki: brytyjski i hiszpański. W Wielkiej Brytanii sprzedaż wyniosła 613 833 auta, o 28,5% mniej niż rok wcześniej, a w Hiszpanii - 265 210 sztuk, o 43,7% mniej w stosunku do ub. roku. Podobne spadki wykazała sprzedaż miesięczna w kwietniu, odpowiednio: 133,5 tys. aut, -24,0% i 67,2 tys. aut, -45,6%.

Drastyczny spadek w Europie Zachodniej odnotowała Irlandia (37,0 tys. sprzedanych aut, -65,2%), jednak niechlubny rekord ustanowiła Islandia (-90,8%).

Polska zachowała 8. lokatę w rankingu europejskich rynków. Sprzedaż tegoroczna w wysokości 116 702 sztuki jest o 1,6% większa niż przed rokiem, co pozwoliło zwiększyć udział polskiego rynku z 2,06 do 2,49%.

Podobną tendencję osiągnął rynek czeski, gdzie od początku roku sprzedaż wyniosła 48 667 aut, co oznacza 1,8% wzrostu (w kwietniu wynik 17,6 tys. sztuk jest o 19,0% większy niż rok wcześniej). Dotychczasowy trend przełamała Słowacja - o ile po 3 miesiącach roku sprzedaż była tam o 18,5% mniejsza niż w ub. roku, po czterech wykazała wzrost o 0,3% (do poziomu 22,5 tys. sztuk). Rezultat uzyskany na Słowacji w kwietniu (9,8 tys. aut) jest o 43,5% większy niż przed rokiem, co oznacza rekordowy procentowy wskaźnik wzrostu sprzedaży miesięcznej w skali całego kontynentu.