Fiat potwierdził, że planuje zakupienie 35% udziałów Chryslera. Dzięki tej umowie Chrysler będzie miał szansę przetrwać kryzys i zyska równocześnie dostęp do technologii pozwalającej mu na produkcję małych i ekonomicznych pojazdów.

Włoskie media podkreślają, że Fiat osiągnie jeden ze swych najważniejszych celów - wejście na amerykański rynek z modelami Nuova 500 oraz Alfa Romeo. Porozumienie z Chryslerem nie pociąga przy tym za sobą żadnych transakcji finansowych, ani inwestycji. Według doniesień prasowych Fiat miałby możliwość zwiększenia swojego udziału do 55%.

Ramowe porozumienie, które stwarza podstawy do zawarcia globalnego sojuszu zostało juz podpisane.

Obok możliwości znacznych oszczędności kosztowych, dostępne byłyby również kanały dystrybucyjne Fiata na rozwojowych rynkach światowych. Fiat jest także gotów zapewnić swą pomoc w dziedzinie zarządzania, aby wesprzeć przygotowywanie wymaganego przez ministerstwo skarbu USA planu powrotu Chryslera do trwałej rentowności. To właśnie Fiat w ciągu ostatnich kilku lat dokonał z wielkim powodzeniem swej restrukturyzacji. Planowany sojusz pozwoli także Grupie Fiat oraz Chrysler pełniej wykorzystać potencjał swych sieci dystrybucji oraz zoptymalizować organizację produkcji i światowej bazy dostawców.

W zamian za wniesienie do aliansu konkretnych wartości - m.in. możliwego wykorzystania platform i produktów (w tym pojazdów miejskich i kompaktowych w celu rozszerzenia obecnego portfolio Chrysler Group), wspólnego wykorzystania technologii (w tym ekologicznych i paliwooszczędnych zespołów napędowych) oraz otwarcie dostępu do kolejnych rynków i dystrybucji dla pojazdów produkcji Chrysler Group poza Ameryką Północną - Grupa Fiat otrzyma początkowo udział w Chrysler LLC na poziomie 35%.

"Jest to krok milowy w gwałtownie zmieniającym się świecie motoryzacji oraz dowód na zdecydowanie Fiata i Chryslera, aby utrzymać istotne znaczenie w skali globalnej. Umowa stworzy naszym firmom szansę dostępu do najciekawszych rynków samochodowych z ofertą produktów innowacyjnych i ekologicznych, w dziedzinie których Fiat jest uznanym liderem światowym - oraz korzyści wynikające z synergii kosztowej. To porozumienie jest kolejnym wśród szczególnych sojuszy i układów partnerskich pomiędzy Grupą Fiat a czołowymi producentami i dostawcami na rynku motoryzacyjnym w okresie ostatnich pięciu lat, a których celem jest wszechstronny rozwój zaangażowanych stron." - powiedział dyrektor wykonawczy Grupy Fiat, Sergio Marchionne.