To ponad o rok więcej niż wynosi średnia europejska. Z drugiej strony w polskich firmach panuje w porównaniu do Europy większy optymizm dotyczący rozwoju floty samochodowej w przyszłości. Polskie przedsiębiorstwa planują w ciągu najbliższych 3 lat dokupić auta firmowe. Tendencja ta jest szczególnie widoczna w firmach większych (zatrudniających 100 pracowników i więcej) i wyraźnie przekracza poziom optymizmu panujący w firmach z innych uczestniczących w badaniu państw. Wyniki badania Barometr CVO wskazują, że niezależnie od wielkości zatrudnienia w przedsiębiorstwie, dominującą formą zakupu samochodu firmowego w Polsce jest samofinansowanie. Prognozowany przez badanych rozwój metod finansowania wskazuje, że duże przedsiębiorstwa będą chciały rozwijać metody oparte na leasingu zarówno operacyjnym jak i finansowym. Samofinansowanie będzie odgrywało coraz mniejszą rolę w procesie pozyskiwania aut do floty. Już teraz w największych firmach coraz częściej wykorzystuje się leasing operacyjny, a dynamika wzrostu tej formy finansowania wskazuje, że największe przedsiębiorstwa będą w przyszłości szczególnie zainteresowane taką formą zakupu aut firmowych. Obecne zawirowania na rynku gospodarczym wpłynęły również na zmiany w polskiej polityce flotowej. Szczególnie dały się one we znaki największym przedsiębiorstwom. W dłuższym okresie czasu spodziewany jest dalsze negatywne oddziaływanie spowolnienia gospodarczego na rozwój floty samochodowej. Na uwagę zwraca fakt, że polscy decydenci flotowi, w porównaniu ze średnimi europejskimi, są bardziej pesymistyczni w ocenie skutków kryzysu, niezależnie od wielkości firmy, którą reprezentują. źródło: TNS OBOP