Konstruktorzy pewnie mieli na myśli Ford XC Falcon Coupe, wyposażony w 8-cylindrowy silnik o pojemności 4,9 l i mocy 151 kW (205 KM). Chodzi o pojazd, który w roku 1977 zyskał pierwsze dwa miejsca w legendarnym wyścigu długodystansowym na tysiąc mil Bathurst 1000. Chociaż chodzi o rodzimą sprawę, gdzie ścigają się przede wszystkim Holdeny Monaro, Torana i Commodore czy Fordy Falcon, czas od czasu sukces odniesie także pilot czy marka z innego kontynentu. Na przykład w roku 1966 zwyciężył tu Ruano Aaltonen z Bobem Holdenem, którzy prowadzili Morris Cooper S. Pierwsze miejsce uzyskały w wyścigu także BMW 320i (1997), Volvo S40 (1998) czy Nissan Skyline GT-R (1991, 1992). Właśnie w opisywanym wyścigu w roku 1977 o zwycięską kierownicę modelu XC Falcon Coupe dzielił się legendarny Jacky Ickx. Ale wróćmy do teraźniejszości.
Australijski Ford potrzebował odpowiedź na modele Holden HSV Clubsport R8 i pickup HSV Maloo R8, które mają pod maskami 6-litrowe 8-cylindrowe silniki z Chevroletu Corvette produkujące moc 303 kW (412 KM). W wyniku wzajemnej walki powstały monstra Ford Falcon GT Cobra i Cobra Ute (utility vehicle – australijski wyraz określający pickup). Samochody napędzane są silnikami Boss 302, czyli 5,4 l V8 z 4-zaworowym rozrządem, które oferują moc 302 kW (411 KM) i maksymalny moment obrotowy 540 Nm. Po prostu bitwa przypominająca walkę Audi RS4 i BMW M3.
Klient ma do wyboru 6-stopniową manualną skrzynię biegów lub 6-biegowy automat ZF z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów. W wyposażeniu standardowym znajdziemy dyferencjał samoblokujący, 19-calowe koła ze stopów lekkich z oponami Dunlop SP Sport Maxx w rozmiarze 245/35 ZR 19. Ford planuje produkcję 400 egzemplarzy wersji sedan i 100 pickupów.