Ford Taurus X po raz pierwszy zaprezentował się w lutym podczas Chicago Motor Show i już za niedługo trafi do amerykańskich salonów sprzedaży.

Taurus X otrzyma nowy silnik Forda. Chodzi o 6-cylindrową jednostkę o pojemności 3,5 l, który będzie o 45 kW/61 KM mocniejszy od dotychczasowego 3,0 V6. Silnik 3,5 Duratec 35 V6 oferuje maksymalną moc 194 kW/264 KM. Ponieważ dotychczasowa skrzynia biegów CVT z modelu Freestyle nie była odpowiednia dla nowego modelu, zdecydowano się na wykorzystanie 6-biegowego automatu. Rozmiary zewnętrzne i masa budzą respekt: długość 5088 mm, szerokość 1902 mm, wysokość 1712 mm, rozstaw osi 2868 mm, masa 1865 kg.

Według zapewnień producenta w trzech rzędach siedzeń jest dosyć miejsca dla siedmiu dorosłych osób (można zamówić także 6-miejscową wersję). Taurus jest więc alternatywą np. do Forda Edge, który ma zaledwie dwa rzędy siedzeń. Do nowego crossovera można zamówić także napęd na obie osie.

Wnętrze inspirujące się modelem Edge ma być doskonale spasowane i wykonane z materiałów przyjemnych na dotyk. Ze względu na to, że samochód przeznaczony jest dla dużych rodzin, wnętrze zaprojektowano tak, by było jak najbardziej funkcjonalne. Drugi rząd siedzeń można łatwo złożyć i wytworzyć równą podłogę przestrzeni ładunkowej. Do trzeciego rzędu, który jest osadzony nieco wyżej od drugiego jest dzięki temu bezproblemowy. Po złożeniu obu tylnych rzędów za przednimi fotelami powstaje przestrzeń ładunkowa o pojemności 2417 dm3. Jednym z elementów wyposażenia opcjonalnego jest nawigacja DVD sterowana głosem. Pasażerowie jadący z tyłu mogą oglądać filmy na monitorze o średnicy 21 cali.

Ford Taurus X wyposażono także w system Ford SyncTM, opracowany we współpracy ze spółką Microsoft. Dzięki niemu takie funkcje jak hands-free, interkom czy pokładowe centrum multimedialne zespolone są w jedną całość.

Ford pamięta także o bezpieczeństwie, dlatego każdy nowy Taurus X otrzyma w wyposażeniu standardowym ABS czy system stabilizacji toru jazdy AdvanceTrac®. Kolejnymi elementami podnoszącymi poziom bezpieczeństwa będą dwupoziomowe airbagi dla przedniego rzędu siedzeń, airbagi boczne ukryte w fotelach pierwszego rzędu i kurtyny dla wszystkich trzech rzędów. Dużo uwagi poświęcono także usztywnieniu karoserii podczas zderzenia, tak więc producent oczekuje, że samochód otrzyma w amerykańskich testach zderzeniowych pełną ilość gwiazdek we wszystkich czterech kategoriach.

Przygotowano także luksusową edycję „Eddie Bauer”, która otrzyma m. in. 5-ramienne alufelgi o średnicy 18 cali oraz dwukolorowy lakier.

Spółka Ford oczekuje, że popularność modelu Ford Taurus X będzie szybko wzrastać. Crossovery Edge i Taurus X jeszcze w tym roku dopełni trzeci większy model Flex.