Kierownictwo Ford Motor Company podjęło decyzję o wstrzymaniu eksportu i sprzedaży samochodów marki Ford i Lincoln w Japonii. Już o tym fakcie poinformowani zostali drogą mailową wszyscy pracownicy. Ford wszedł na rynek japoński w 1974 roku i obecnie zatrudnia 292 pracowników oraz ma 52 placówki handlowe. W 2015 roku sprzedano na tym rynku 5 tys. aut, co stanowi 1,5 proc. udziałów w rynku. Takie wyniki uznano za niezadowalające i jednocześnie nie mające uzasadnienia ekonomicznego.
Ford w Japonii sprzedawał takie modele jak: Fiesta, Focus, Mustang, EcoSport, Kuga i Explorer oraz Lincoln Navigator i MKX.
Kolejnym rynkiem, z którego Ford się wycofuje jest Indonezja, gdzie amerykański producent istnieje od 2002 roku i zatrudnia 35 osób, a samochody sprzedawane są w 44 placówkach. W ofercie znajdowały się takie modele jak: Fiesta, Focus, EcoSport, Everest i Ranger. W 2015 roku udział w rynku wynosił tylko 0,6 proc., a największa przeszkodą w uzyskaniu lepszych wyników był brak własnej produkcji w tym kraju.