Przed nadchodzącym sezonem karty w Formule 1 zostaną przetasowane. Radykalne zmiany w wielu dziedzinach stawiają przed zespołami i kierowcami nowe wyzwania.

To, co rozpoczęło się w sezonie 2008 od wprowadzenia standardowego sterowania elektronicznego i wydłużonej żywotności skrzyni biegów, teraz wkracza na nowy poziom. Formuła 1 przygotowuje się do wejścia w nową erą, w której fundamentem przepisów rządzących królową sportu wyścigowego będzie odpowiednie zarządzanie zużywanymi środkami.

Dyrektor BMW Motorsport, Mario Theissen wyjaśnia konsekwencje nowych przepisów:

- W przyszłości samochody będą wyglądały zupełnie inaczej, za sprawą cięć w aerodynamice. Krótko mówiąc: przednie skrzydło będzie większe, stosowanie dodatkowych owiewek i skrzydełek będzie drastycznie ograniczone, a tylne skrzydło będzie mniejsze i umieszczone dalej od nadwozia - mówi. Do tego powrócą gładkie opony slick. Dodatkowo czeka na nas nowa technologia - KERS, czyli system odzyskiwania energii kinetycznej. To oznacza, że kierowcy muszą się przyzwyczaić do nowości w trzech bardzo ważnych dziedzinach. Oczywiście inżynierowie także mają wiele do zrobienia.

Wprowadzając nowe przepisy, FIA dąży do głównego celu: uproszczenie aerodynamiki ma umożliwić częstsze wyprzedzanie na torze. W przeszłości zakłócenia powietrza wywoływane przez samochód z przodu sprawiały, że rywal jadący z tyłu tracił docisk przedniej osi. Przez to trudno było wykorzystać przewagę szybszego samochodu, aby skutecznie zaatakować przeciwnika. Nowe przepisy mają zmniejszyć wpływ „brudnego powietrza" za samochodem. Dodatkowo, dzięki systemowi KERS, Formuła 1 kolejny raz odgrywa ważną rolę w dziedzinie rozwoju motoryzacji drogowej.

- Klienci BMW na tym skorzystają - mówi z przekonaniem Mario Theissen.

Artykuł 28.4 Regulaminu Sportowego FIA na sezon 2009 stanowi: „Każdy kierowca może użyć nie więcej jak osiem silników podczas sezonu. Kierowca, który użyje więcej jak osiem silników zostanie przesunięty na starcie o dziesięć pozycji podczas każdego wyścigu, w którym używa dodatkowego silnika.”

Kierowcy będą więc mogli użyć osiem silników podczas sezonu, co wcześniej było kwestionowane przez FIA.

Skrzynie biegów muszą wytrzymać 4 kolejne zawody Grand Prix.