Do wyścigu pomiędzy jeziorami, co w dosłownym tłumaczeniu oznacza Interlagos, kierowca musi być w znakomitej kondycji fizycznej i psychicznej. Energię odbierają mu wysokie południowoamerykańskie temperatury, ale także nierówności asfaltu na torze, które powodują wielkie wibracje bolidów. I jeszcze jedna zmiana, bo Grand Prix Brazylii odbywa się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, co także ma wpływ na technikę jazdy.

Wśród kierowców i zespołów Autodromo Jose Carlos Pace nie należy do faworyzowanych torów. Obok Tokio, Mexico City Sao Paulo należy do trzech największych miast świata, które jednak cechują wielkie kontrasty pomiędzy bogatymi i biednymi. do tego należy jeszcze dodać rekordową przestępczość. Ruch drogowy w Sao Paulo charakteryzuje się dużym chaosem. Codziennie na ulice miasta wyjeżdża ponad 5 mln aut. Kto nie ma żelaznych nerwów, ten powinien raczej skorzystać z pomocy taksówkarza, który potrafi brawurowo przemieszczać się pomiędzy innymi pojazdami.

Autodromo Jose Carlos Pace, Interlagos informacje o torzeDługość toru4 309 mDługość wyścigu71 kol, 305.909 kmJakość nawierzchni asfaltowejnierównaZużycie oponmałePrzyczepnośćśredniaZużycie hamulcówmałeJazda z prędk. maks.64%Najdłuższy szybki odcinek1 210 mProjektowana prędkość maks.306 km/hZużycie paliwamałeKierunek jazdyprzeciwny do ruchu wskazówek zegaraLiczba lewych zakrętów10Liczba prawych zakrętów5

Grand Prix Brazylii odbywa się od 1973 roku. Wówczas zwyciężył miejscowy zawodnik Emerson Fittipaldi. Wyścigi na torze w Interlagos odbywały się, z wyjątkiem 1978 roku, aż do 1980 roku. Wówczas nastąpiła przerwa aż na dziewięć sezonów, a wyścig o Grand Prix Brazylii przeniesiono do Rio de Janeiro. Powrót do Interlagos nastąpił w 1990 roku. Grand Prix Brazylii miał zarezerwowany tradycyjnie termin na początku sezonu, ale od 2004 roku impreza ta przesunięta została na zakończenie sezonu.

Tor ma długość 4309 m, co przy 71 okrążeniach daje 305,909 kilometrów. Najwięcej na tym torze wyścigów wygrał Michael Schumacher, który na najwyższym podium stawał w latach 1994, 1995, 2000 i 2002. Z nadal jeżdżących kierowców wygrywali tutaj: David Coulthard (2001), Giancarlo Fisichella (2003) i Felipe Massa (2006). Jednak absolutnym rekordzistą Grand Prix Brazylii jest Alain Prost, który wygrał aż sześć wyścigów, jednak większość tych triumfów święcił na torze w Rio.

GP Brazylii, tor w Interlagosdane statystyczneLiczba Grand Prix24Pierwsze Grand Prix1973Pierwszy triumfatorEmerson Fittipaldi - Lotus-Ford 72D1:43:55,6Pierwsze pole-positionRonnie Peterson - Lotus-Ford 72D2:30,5Pierwsze najszybsze okrążenieEmerson Fittipaldi - Lotus-Ford 72D2:35,0Denny Hulme - McLaren-Ford M19C

Jak było w ostatnich latach?

2005:

Fernando Alonso (Renault) przyjechał do Brazylii z szansą na zdobycie swojego pierwszego tytułu mistrzowskiego. W kwalifikacjach uzyskał pole-position i wszystko na to wskazywało, że nic nie jest mu w stanie odebrać tytułu. Jednak karambol pomiędzy Davidem Coulthardem (Red Bull) i dwoma bolidami BMW Williams Marka Webbera i Antonio Pizzonii, spowodował przerwanie zawodów. W restarcie najlepsza pozycję wywalczył Juan-Pablo Montoya (McLaren-Mercedes). Później przed Fernando Alonso wyjechał także Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes), który wybrał inną strategia od Hiszpana. W tej kolejności przyjechała linie mety pierwsza trójka. Trzecie miejsce wystarczyło, by Alonso został najmłodszym w historii mistrzem Formuły 1. Michael Schumacher (Ferrari) był tym razem czwarty.

2006:

Dla Ferrari kwalifikacje przebiegały bardzo dobrze aż do trzeciej części. Tam skończyły się nadzieje Michaela Schumachera na pole-position, który mógł zostać mistrzem pod warunkiem wygrania wyścigu, a Fernando Alonso (Renault) nie zdobędzie żadnego punktu. Honoru Ferrari uratował Felipe Massa, który przed własną publicznością uzyskał najlepszy czas. Wyścig zaczął się jednak dramatycznie. Brazylijczyk po starcie wyszedł na prowadzenie, ale po kolizji Williamsów na tor wyjechał wóz bezpieczeństwa. Na ósmym okrążeniu w pojedynku Giancarlo Fisichelli (Renault( z Michaelem Schumacherem (Ferrari) w bolidzie Niemca pękła lewa tylna opona i w ten sposób skończyły się marzenia o mistrzowskim tytule. Z ostatniej pozycji zaczął gonić stawkę. Na 35 okrążeniu miał już za sobą sześciu wyprzedzonych kierowców.Na czele Felipe Massa prowadził z przewagą 25 sekund nad Fernando Alonso, Jensonem Buttonem, Kimim Räikkonenem, Giancarlo Fisichellą i Rubensem Barrichello. Wyścig wygrał ulubieniec miejscowej publiczności Felipe Massa. Brawa także dostał Michael Schumacher, który na tym torze zakończył swoją zawodnicza karierę. Najbardziej jednak cieszył się Alonso, który zdobył swój drugi tytuł mistrzowski.

2007:

Po kwalifikacjach wydawało się, iż sprawa jest już przesądzona. Lewis Hamilton startował z drugiego pola, Kimi Raikkonen - z trzeciego, a obrońca tytułu Mistrza Świata, Fernando Alonso - z czwartej. Hamilton przystępował do ostatniego wyścigu sezonu z przewagą czterech punktów nad Alonso i siedmiu nad Kimim.

Wiadomo było, że o wyniku decydować będzie kilka elementów; dobra dyspozycja kierowcy, strategia zespołu oraz - co chyba najważniejsze - odporność nerwowa.

Największą wykazał Kimi Räikkonen. Fin doskonale wystartował, awansując na drugie miejsce. Lewis Hamilton się trochę pogubił, spadł na czwartą pozycję za Fernando Alonso.

I tu zabrakło mu doświadczenia. Zamiast spokojnie czekać na rozwój sytuacji, chciał za wszelką cenę natychmiast odrobić straty. Efekt jest wszystkim znany - siódme miejsce na mecie, które wywalczone zostało z dużym szczęściem - na skutek błędów konkurentów.Mistrzem Świata został Fin Kimi Räikkonen.

GP Brazylii 2007 - harmonogram czasowyPiątek 31. października13:00 - 14:301. wolny trening17:00 - 18:302. wolny treningSobota 1. listopada14:00 - 15:003. wolny treningod 17:00kwalifikacjeNiedziela 2. listopadaod 18:00wyścig

Brazylijczycy mają szczęście, gdyż po raz czwarty w tym mieście zapadnie decyzja, kto zostanie mistrzem świata. Dwukrotnie koronowany był Fernando Alonso, ale w Interlagos nigdy wyścigu nie wygrał. Przed rokiem pewny tytuł stracił Lewis Hamilton, a mistrzem świata został Fin Kimi Räikkönen na Ferrari, zespołu który w wyniku administracyjnych decyzji został tegorocznym triumfatorem Pucharu Konstruktorów.

BMW Sauber świętowało swój pierwszy tytuł wicemistrzowski.

W tym roku na placu boju pozostało dwóch wielkich kierowców. Prowadzący z 7 punktami przewagi Brytyjczyk Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) i Brazylijczyk Felipe Massa (Ferrari). Także o utrzymanie trzeciego miejsca na podium będzie walczył Robert Kubica (BMW Sauber), który zagrożony jest przez aktualnego mistrza świata Fina KimiRäikkönena (Ferrari).