Civic jest bardzo ważnym modelem dla Hondy w Europie i jednym z kluczowych elementów na drodze do sukcesu sprzedażowego i produkcyjnego japońskiej firmy w tym regionie. Dla wielu europejskich klientów Civic jest synonimem Hondy, a w przypadku modelu najnowszej generacji zespół projektantów dążył do całkowitego odmłodzenia charakteru tego auta. Realizacja założonego celu wymagała zastosowania nowatorskich rozwiązań w zakresie konstrukcji, aerodynamiki i projektu podwozia.
Nadwozie Hondy Civic jest szersze, dłuższe i niższe od modelu poprzedniej generacji. Nowy Civic ma też krótsze zwisy, a uzupełnieniem całości jest agresywny przedni pas nadwozia. Wersja hatchback jest o 30 mm szersza i o 130 mm dłuższa od 5-drzwiowego modelu poprzedniej generacji. Ponadto, w stosunku do poprzednika nowy Civic został obniżony o 20 mm.
Wnętrze wyróżnia się prostym designem i nowymi rozwiązaniami technicznymi. Opracowany przez Hondę system informacji, rozrywki i łączności Connect 2 drugiej generacji oferuje integrację z Apple CarPlay i Android Auto.
Nowy Civic hatchback jest pierwszym modelem Hondy w Europie oferowanym z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1,0 litra oraz czterocylindrową, turbodoładowaną jednostką 1,5 litra.
Trzycylindrowy, benzynowy silnik VTEC TURBO o pojemności 1 litra generuje 129 KM i 180 Nm momentu obrotowego. Większy silnik czterocylindrowy VTEC TURBO o pojemności 1,5 litra oferuje zauważalnie wyższe wartości mocy i momentu obrotowego, niż jednostka 1,8 litra VTEC stosowana w Civicu poprzedniej generacji. Moc maksymalna 182 KM jest dostępna przy 5 500 obr./min., natomiast maksymalny moment obrotowy 240 Nm (w wersji z 6-biegową przekładnią manualną) jest generowany w przedziale od 1 900 do 5 000 obr./min.
Bagażnik Hondy Civic oferuje 478 litrów, a jego dodatkową zaletą jest łatwy dostęp i duża wszechstronność. Tylne siedzenia dzielą się w proporcji 60:40, co w połączeniu z nisko umieszczonym progiem załadunku, dużym otworem załadunkowym (1 120 mm) oraz płaską podłogą bagażnika pozwala przewieść na pokładzie Hondy Civic ciężkie, długie i szerokie przedmioty. Co więcej, pod podłogą bagażnika znalazł się dodatkowy schowek (z wyjątkiem modeli Sport).
Materiał powstał przy współpracy z firmą Honda