Tradycyjnie, jak przy niemal każdej modernizacji, najmocniej zmieni się przednia część samochodu. Odnowiona Honda HR-V otrzymała błyszczący chromowany panel, „łączący” przednie lampy (w bogatszych wersjach wszystkie światła są w technologii LED). Dzięki temu auto upodobniło się do najnowszych modeli japońskiej marki. Chromowaną listwę umieszczono również na klapie bagażnika.

Ponadto przemodelowano przedni zderzak, tylne światła wyposażono w ciemniejsze oprawy, a układ wydechowy zakończono chromowaną nasadką. Do oferty wprowadzono nowy wzór aluminiowych obręczy kół w rozmiarze 17 cali i lakier nadwozia Midnight Blue Beam Metallic.

W środku auta znajdziemy fotele kierowcy i pasażera, w których zamontowano nowe poduszki siedzeń i oparcia, polepszające podparcie na wysokości ramion. Standardowa, materiałowa tapicerka jest wyższej jakości, a opcjonalna półskórzana zyskała ozdobne podwójne szwy. Kabina została także lepiej wyciszona. To zasługa zastosowania większej ilości materiału izolacyjnego, jak i dodatkowej funkcji redukcji hałasu (ANC). Dźwięki o niskiej częstotliwość są eliminowane sygnałami "w przeciwfazie", emitowanymi przez głośniki.

Odnowiona Honda HR-V początkowo będzie dostępna z wolnossącym silnikiem benzynowym 1.5 i-VTEC o mocy 130 KM, który może współpracować z ręczną lub automatyczną skrzynią biegów (bezstopniowa CVT). Wiosną 2019 roku w gamie ponownie pojawi się 120-konny silnik diesla 1.6 i-DTEC. Nowością w tym modelu będzie 1,5-litrowy silnik VTEC Turbo, generujący 182 KM.