• Zasięg w trybie elektrycznym: do 50 km według cyklu WLTP. Do 60 km wg NEDC
  • Układ hybrydowy będzie dostępny w modelach 508, 508 SW i 3008
  • Do wyboru wersje z napędem na jedną oś lub na cztery koła, czyli HYBRID 4.

Hybryda z dieslem? To już było. Peugeot prezentuje zupełnie nową generację układu hybrydowego. Tym razem z silnikiem benzynowym z rodziny PureTech, automatyczną skrzynią biegów e-EAT8 oraz napędem na jedną oś lub wszystkie cztery koła. Całość trafi na początek do trzech modeli: 508, 508 SW oraz 3008.

Nowy układ hybrydowy to połączenie silnika elektrycznego o mocy 110 KM oraz jednostki benzynowej PureTech 1.6 l o mocy 180 KM i 200 KM (zależnie od wersji napędu). Mocniejszą wersję zarezerwowano dla odmiany HYBRID4 z napędem na 4 koła. Słabsza stosowana będzie w wersji z napędem na jedną oś.

Rodzaj napędu ma znaczenie w przypadku akumulatorów. Słabsza odmiana z napędzanymi przednimi kołami będzie wyposażona w akumulator litowo-jonowy o pojemnością 11,8 kWh. W odmianie z napędem na cztery koła (silnik elektryczny wraz z reduktorem zamocowano na tylnej osi) Peugeot zastosował większą baterię 13,2 kWh. Bez względu na pojemność miejscu montażu zostało bez zmian. Akumulator mocowany jest pod tylnym siedzeniem.

Napęd na cztery koła w Peugeot 3008. Za tylną oś odpowiada silnik elektryczny
Napęd na cztery koła w Peugeot 3008. Za tylną oś odpowiada silnik elektryczny

Ładowanie baterii potrwa maksymalnie 8 godzin, o ile korzystamy ze standardowego gniazdka (ładowarka 3,3 kW, 8A). Czas można skrócić o połowę, gdy wybierzemy funkcję szybszego ładowania (gniazdo Green’up i ładowarka 3,3 kW, 14 A). Najkrócej jest w przypadku podłączenia do terminalu Wallbox (6,6 kW, 32 A) – niecałe 2 godziny.

Peugeot obiecuje, że przełączanie pomiędzy napędem spalinowym a elektrycznym będzie niewyczuwalne dla podróżujących. Wszystko dzięki zastosowaniu mokrego sprzęgła wielotarczowego w miejsce hydrokinetycznego stosowanego w odmianach spalinowych. Zmiana w konstrukcji przyniosła jeszcze jedno: wzrost momentu obrotowego o 60 Nm. W sumie w trybie elektrycznym pojedziemy do 135 km/h – powyżej następuje przełączenie na silnik benzynowy. Sam tryb jazdy wyłącznie na prądzie jest możliwy za każdym razem, gdy akumulator jest odpowiednio naładowany (Peugeot nie podaje dokładnej wartości).

Peugeot 508 PHEV czyli hybryda o mocy 225 KM. Pod maską benzynowe 1.6 l PureTech
Peugeot 508 PHEV czyli hybryda o mocy 225 KM. Pod maską benzynowe 1.6 l PureTech

Na początek na rynku pojawią się trzy hybrydowe modele. SUV 3008 będzie dostępny w dwóch wersjach napędu. Odmiana z przednim napędem będzie wyposażona w układ o łącznej mocy 225 KM. Wersja HYBRID 4 będzie mocniejsza. Maksymalna moc to 300 KM co oznacza przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,5 s.

Peugeot planuje też hybrydowe odmiany najnowszego 508 i 508 SW. Obie trafią na rynek w wersji o mocy 225 KM i z napędem na jedną oś. W salonach najwcześniej jesienią przyszłego roku.